שיתוף
תגובות
חדשות » זלנסקי: "למה לא העברתם לנו כיפת ברזל"?
מאוכזב מישראל
בנאום שהתפרש יותר כנזיפה, הנשיא האוקראיני נשא דברים לחברי הכנסת בזום, ותקף את ישראל על הסירוב שלה להתערב צבאית לטובת אוקראינה
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

בפתח דבריו אמר זלנסקי: "אני מודה לכם מאוד על התמיכה – חברי הכנסת, כל הנוכחים, כל העם הישראלי כולו. אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב, גולדה מאיר. אני בטוח שכל היהודים, גם אוקראינים רבים, מכירים בימים אלו, וגם ברוסיה מכירים אותו. אנחנו רוצים לחיות עם השכנים שלנו, הם רוצים לראות אותנו מתים, זה לא נותן לנו הרבה מקום לפשרות.

"אנחנו במדינות ובתנאים שונים לחלוטין, אך האיום עומד בפנינו – אחד. אצלנו, הרס טוטאלי של העם, המדינה והתרבות, ואפילו של השם 'אוקראינה'. ישראל, אני רוצה שתרגישו את זה, תחשבו על התאריך הזה – 24 בפברואר – תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. היום זה ייזכר בהיסטוריה העולמית פעמיים בתור טרגדיה לאוקראינים, יהודים, אירופים והעולם כולו. ב-24 בפברואר 1920 נוסדה המפלגה הנאצית, שהרגה מיליונים, הרסה מדינות שלמות, ניסתה לעשות רצח עם".

הוא התייחס למשבר הפליטים שיצרה המלחמה: "מיליונים נשארו ללא בית. הם הפכו לפליטים, עברו למדינות שכונות – פולין, סלובקיה, גרמניה, צ'כיה. העם שלנו כעת נודד, כפי שגם אתם פעם נדדתם. פלישת רוסיה לאוקראינה היא לא סתם מבצע צבאי כפי שמציגים זאת במוסקבה. מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת, שנועדה להרוס את העם שלנו, את המדינה, את הערים, את התרבות, את הילדים שלנו, כל מה שהופך את האוקראינים לאוקראינים. כל מה שכעת הצבא הרוסי הורס בזדון, וכל העולם מסתכל. לכן אני יכול לעשות את ההשוואה הזאת של ההיסטוריה שלנו והתולדות שלכם".

הוא המשיך להדגיש את הקווים המקבילים לשיטתו בין רוסיה של פוטין לבין המשטר הנאצי: "הקשיבו לדברי הקרמלין. הם משתמשים בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. הם קראו לזה 'הפתרון הסופי' לשאלת היהודים. אתם זוכרים היטב, אני בטוח, לא תשכחו לעולם. כעת במוסקבה שוב משתמשים במילים 'הפתרון הסופי', וכעת זה עלינו – על אוקראינה. רואים את זה באתרים רשמיים, יש ציטוטים בתקשורת הרוסית. זה מה שנאמר במוסקבה. ללא המלחמה נגד אוקראינה, הם לא היו יכולים להבטיח את הפתרון הסופי לביטחונם, כביכול, בדיוק כפי שהדברים נאמרו לפני 80 שנה".
הוא פנה לצופים בישראל ואמר: "עם ישראל, ראיתם כיצד טילים רוסיים פגעו בקייב, בבאבי יאר, יודעים איזה מקום זה? יודעים שמדובר באנדרטה לזכר קורבנות השואה? הטילים הרוסיים פגעו במקום הזה וגם באומן, עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר בה כל שנה בקברו של הרבי נחמן".

זלנסקי סיכם: "מה יישאר מהערים שלנו, מאוקראינה, לאחר מלחמה מחרידה זו? אני בטוח שאתם חשים בכאב שלנו. אך האם תוכלו להסביר מדוע עדיין אנחנו קוראים לעולם כולו, למדינות רבות, מבקשים עזרה? אנחנו פונים אליכם ומבקשים עזרה, ואפילו אשרות כניסה, מה זה? אני אשאיר לכם את התשובות – זלנסקי סיכם: "מה יישאר מהערים שלנו, מאוקראינה, לאחר מלחמה מחרידה זו? אני בטוח שאתם חשים בכאב שלנו. אך האם תוכלו להסביר מדוע עדיין אנחנו קוראים לעולם כולו, למדינות רבות, מבקשים עזרה? אנחנו פונים אליכם ומבקשים עזרה, ואפילו אשרות כניסה, מה זה? אני אשאיר לכם את התשובות – האדישות הורגת, החישובים הורגים, אפשר לתווך בין מדינות אך לא בין הרע והטוב.

הצטרפו ועקבו אחר

8 תגובות

  1. מר זלנסקי הנכבד, אשר גדל באוקראינה של בריה"מ תחילה ואח"כ אוקראינה המדינה העצמאית, לא למד לצערנו את ההיסטוריה של אוקראינה. לפחות בכל מה שקשור ליהודים ומה שעוללו להם אוקראינים פעם אחר פעם.
    הוא לא למד שבאוקראינה נרצחו יותר מ-1,600,000 יהודים בזמן מלחמת העולם השניה.
    אולי למד שנרצחו יהודים, הרי הוא יודע על באביי יאר. אך ודאי לא למד שיותר מ-96% מן המשרתים בכוחות האכיפה של הפתרון הסופי באוקראינה היו אוקראינים אתניים. הגרמנים היוו את 4% הנותרים. גם מחוץ לשטח אוקראינה, מרבית השומרים על מחנות ההשמדה והריכוז הנאציים היו שוב האוקראינים.

    היו אלה אותם אוקראינים או בניהם ש-20 שנה קודם לכן, בין 1917 ל-1922 התחרו עם הרוסים "הלבנים" מי יפרע, ישדוד, יאנוס וירצח יותר יהודיות ויהודים באותם שטחים ממש של אוקראינה שמהם בורחות היום הנכדות והנינות האוקראיניות של שונאי יהודים אלה.
    האוקראינים, הן מן הצבא הרשמי של גיבורם הלאומי הנוסף פטליורה והן של מנהיגי ההתארגנויות המקומיות של האקראינים "הירוקים" טבחו מאות אלפי יהודים אז. מיליוני יהודים איבדו הכל ונסו על נפשם.
    הייתה זו מלחמת האזרחים שפרצה בעקבות מהפכת אוקטובר 1917 באימפריה הרוסית.

    מר זלנסקי ויועציו החכמים והמכובדים ודאי לא למדו בביה"ס ובאוניברסיטאות אותן סיימו, כי גיבורם הלאומי, בוגדן חמלניצקי, ימח שמו, עם הקוזקים שלו, בפרעות ת"ח–ת"ט, בשנות ה-40 של המאה ה-17 מחק מחיקה מוחלטת יותר מ-700 קהילות יהודיות שלמות מאדמת אוקראינה. אכזריות הפרעות הנוראיות האלה הייתה כזו שאף הנאצים לא העלו על דעתם את הזוועות שביצעו הקוזקים האוקראיניים האמיצים אז.

    אולם האישים המכובדים האלה לא למדו שום דבר מן הדברים האלה כי למחוק את זכר היהודים זה הדבר המקובל באוקראינה אז כהיום.
    שהרי עד עצם היום הזה – על האנדרטאות והשלטים האוקראיניים הרשמיים של באביי יאר, בו להזכירנו, נרצחו 30,000 יהודים בתוך יומיים בספטמבר 1941, אין בשום שלט את המילה "יהודים". אזרחים תמימים כן, יהודים – אין.
    כך היה בימי אוקראינה של אימפרית ברית המועצות, שטישטשה בכוונה את זכר השואה, וכך ממשיך להיות במדינת אוקראינה החופשית והמודרנית מזה יותר מ-30 שנה.
    לא הספיקו, לא היה זמן. 30 שנה. מדינת אוקראינה החופשית, עם 0.2% יהודים לפי מרשם האוכלוסין. זו שאין בה אנטישמיות.
    כמו בבדיחה האוקראינית:
    У нас ніякого антисемітизму нема
    Був у нас один жидок
    Ми его вбили
    І ніякого антисемітизму нема
    ובתרגום מאוקראינית לעברית:
    אצלנו אין אנטישמיות
    היה אצלנו יהודון אחד
    רצחנו אותו
    ואין שום אנטישמיות

    ועכשיו שאלה לשרה שקד, חברי הכנסת והעם בישראל – האם צריך לאפשר כניסה ללא אשרות לצאצאי אוקראינים אלה? האם מדינת ישראל צריכה להיות מקלט לאלה שחוקי נירנברג דנו אותם למוות או מקלט לאוכפי חוקי נירנברג האוקראיניים וצאצאיהם הנסים על נפשם מאדמת אוקראינה שאדמתה הפוריה, אשר הפכה אותה ליצואנית חיטה מספר 2 בעולם, ספוגה בדם היהודים הנרצחים?

    תהיה תשובתכם אשר תהיה, ביום השואה הקרוב, כשתשמעו את החזן מקונן על היהודים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם – תזכרו: הראשונים בשורת "עוזריהם" אלה היו האוקראינים.

    "זכור את אשר עשה לך עמלק" היא מתרי"ג המצוות.
    העמלק האוקראיני – ראוי שנזכור.

  2. זלנסקי צודק ב 100%
    ישראל מתנהגת בפחדנות, באטימות ומלאה תרוצים אגואיסטים .
    ההתבכיינות תחת התפלספות על השואה זה מאנשים שמחפשים תרוץ להתחבא אחרי ה אגואיסטיות שלהם לא לנקוף אצבע .
    כול מדינות אירופה שולחות נשק, ישראל היחידה שלא. טורקיה שולחת מזלטים לאוקראינה , חסמה את הכניסה לים השחור לאוניות מלחמה רוסיות.
    ומי מפחד, מפנה עורף, לא עוזר – ישראל.
    אם חס וחלילה יכתרו את ירושליים ויפציצו אזרחים בתל אביב נראה איך תגיבו כשאירופה תשלח לעזרה בית חולים שדה.
    האמת – תסתכלו במראה, תתבישו על התגובות שלכם

  3. דפוק
    רוסיה רוצה להשתלט על המדינה ולא לרצוח עם.
    שיגיד תודה על בית חולים שדה שהישראלים עושים במסירות נפש.

  4. זלנסקי, אמיתי, כנה וצודק.
    מדינת ישראל מתנהגת באדישות, בפחדנות
    מפחת להביע תמיכה, לא עוזרת צבאית, לא עוזרת בחרם. עושה את המינימום בתרוציםן אגואיסטים.
    ישראל תזכר כמדינה חסרת עקרונות, פחדנית והנזק הארה"ב בארופה ובעולם יהיה גדול.
    כול מדינות ארופה מעברות ציוד צבאי וישראל – כלום
    כול מדינות אירופה מקבלות פליטים בזרועות פתוחות בחום ועזרה מהלב וכאן בפחדנות ותרוצים אגואיסטים מגרשים אמא וילדה במטוס, בלי כסף, בלי אוכל בלי לאיפה ללכת.
    ועוד אילת שקד משקרת ומספרת שגרשו רק 2 מבקשי מיקלט. ימים שחורים למדינת ישראל – מביש להיות אזרח ישראלי.

  5. זלנסקי צודק.
    התגובה הישראלית פחדנית, אדישה, לא עומדת בסטנדרטים של העולם המערבי.
    אפילו טורקיה עוזרת לאוקראינה בסידרי גודל, סיפקה מזלטים, חסמה את הכניסה לים השחור לאוניות מלחמה רוסיות, שולחת ציוד … ולטורקיה יש קירבה גדולה לרוסיה, תלויה בהם בטילי S-400 וחולקת את הים השחור, מרחק קרוב מאוד מהמלחמה.
    מביש להיות אזרח ישראלי ולראות איך ישראל מםנה עורף ועושה מינימום
    בסוף – הנזק לישראל מהעמדה הפחדנית, בארה"ב, בארופה ואפילו ברוסיה יהיה גדול. אם ההינו במצב של אוקראינה לא ההינו רוצים שיתנו לנו כתף קרה

    1. נועם אתה רציני??
      לך תקרא קצת היסטוריה על השואה ועל מה שעשה העם האוקראיני לעם היהודי ותחזור לכתוב הודעה מתקנת..
      לא נתנו לנו כתך קרה.. פשוט שחטו אותנו ובזזו את השלל.. 1500000 יהודים נספו באוקראינה.
      בקיצור… העולם המערבי בלבל לך תמוח.

    2. נועם אתה רציני??
      לך תקרא קצת היסטוריה על השואה ועל מה שעשה העם האוקראיני לעם היהודי ותחזור לכתוב הודעה מתקנת..
      לא נתנו לנו כתך קרה.. פשוט שחטו אותנו ובזזו את השלל.. 1500000 יהודים נספו באוקראינה.
      בקיצור… העולם המערבי בלבל לך תמוח.

  6. חתיכת חצוף מחוצף, באוקראינה הרגו בשואה 75000 יהודים ביום אחד, את זה אנחנו לא רוצים ולא נשכח, רק לפני שנה לא נתנו האוקראינים לברסלבים להיכנס והשאירו משפחות שלמות על הכבישים בלי חימום ובלי כלום, איש טיפש שחושב שאנחנו טיפשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים