שיתוף
תגובות
חדשות » זה לא בבני ברק: הורים זועמים על הצבת מסכים בגן שעשועים שמיועד לגיל 3
כפיה
הורים בקריית אונו זועמים על העירייה שהציבה מסכי אינטרנט במתקני שעשועים המיועדים לגילאי 3 | "אנחנו יוצאים לגינה הציבורית כדי לאפשר לילדים מרחב חופשי ממסכים"
המסך שהוצב בגן השעשועים | צילום: רשתות

ב-N12 דווח אמש, כי בקריית אונו הוקם גן שעשועים חדש ובו מתקן שמעודד משחקי אינטרנט. בקבוצות הוואטסאפ של השכונה ההורים זועמים. המתקן אטום לאור ולרעש, ובתוכו מסכי מגע עם גישה מלאה לאינטרנט. התושבים מספרים כי הצבת המסכים בפארק נפלה על ההורים בהפתעה גמורה.

"הציגו לנו הדמיות לפני כשנה של גינת שעשועים שעל פניו נראית רגילה, ומבלי ידיעתנו סגרו פיילוט מול הראשות להתחדשות עירונית על הפעלה של מתחם מולטימדיה", סיפרה תושבת העיר. "מהרגע שגילינו על כך הבענו התנגדות נחרצת, כולל חתימות על עצומה. קיימנו פגישה עם מנכ"ל העירייה שהבטיח לטפל בנושא, ותוך שלושה שבועות גילינו מסכים עם גישה מלאה לאינטרנט בתוך מתקנים שמיועדים לגילי 3".

עוד מבחזית החדשות

עוד סיפרה התושבת, כי הפיילוט התבצע ללא הסכמתם, בגדר "ניסוי לא מוצלח עם השלכות על הילדים שלנו". "אנחנו יוצאים לגינה הציבורית כדי לאפשר לילדים שלנו מרחב חופשי ממסכים", אמרה. "אם היינו מעוניינים שיקבלו זמן מסך היינו נשארים בבית במזגן. לא יעלה על הדעת שמקבלי ההחלטות בעירייה מנותקים מהנחיות ארגוני הבריאות בכל הנוגע לחשיפה למסכים בגילאים צעירים".

"המגמה בעולם היא לעודד הורים וילדים לצמצם את זמן המסך, ולהשתתף יותר בפעילויות מחוץ לבית", מסביר רן בראון, מנכ"ל מכון מתבגרים. "המלצות איגודי רופאי הילדים הן לדחות את גיל החשיפה למסכים. גינות המשחקים העירוניות הן בדיוק החלופה הרצויה עבור ילדים שמתקשים לתקשר זה עם זה, ומתקשים להפעיל את עצמם מבחינה גופנית. יש טעם לפגם וכשל חינוכי בכך שרשות עירונית מציבה מסכי מחשב בגינת משחקים שמיועדת לפעוטות".

תגובת עיריית קריית אונו: "שמחים לפתוח את הפארק המרגש במיוחד, ששודרג בהשקעה עצומה לאחר שיתוף הציבור, ומטבע הדברים יש מי שמתנגד לדבר. הפארק נבנה וחודש לאחר שיתוף ציבור שנעשה באוקטובר 2021, שם התברר כי שיעור התומכים במתקנים טכנולוגים היה עצום. כבר עם פתיחת הגן היום, הוא מעורר התפעלות והתרגשות בקרב הילדים וקיימת גם התנגדות של לא מעט הורים. אנו ערים לחששות של אותם הורים ומכבדים אותם, אך אין לחששות אלו אחיזה במציאות והם אינם נתמכים על ידי אף מחקר המתייחס למתקנים מסוג זה. עינינו הרואות כי הילדים עושים שימוש השונה במהותו מישיבה בצמידות למסך. יחד עם זאת, נהיה קשובים וניפגש עם התושבים בהקדם וככל שיהיה צורך נקבל החלטות במשותף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים