שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זהו עונשו של חבר הכנסת שקפץ על השולחן
וועדת האתיקה של הכנסת, שללה מחברי הכנסת בליאק ולהב-ורצאנו את האפשרות להשתמש בכלים פרלמנטריים, בעקבות האירוע בו טיפסו על השולחן בוועדת החוקה
יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת, ינון אזולאי | צילום: אתר הכנסת

לאחר שבתקופה האחרונה נרשמות כמעט מידי יום תקריות חריגות בוועדות ובמליאת הכנסת, החליטה היום (ראשון) וועדת האתיקה של הכנסת לנקוט בצעדים משמעתיים נגד חברי הכנסת שהתנהגו בצורה שאינה הולמת.

על חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויוראי להב הרצנו מיש עתיד, הוטל עונש של נזיפה חמורה והגבלת שימוש בכל כלי פרלמנטרי עד סוף מושב החורף, לאחר שהשניים טיפסו על שולחן וועדת החוקה במהלך דיון באישור סעיפי הרפורמה המשפטית.

עוד מבחזית החדשות


בהחלטת הוועדה נכתב כי "יש להצר על כך שרק חודשים ספורים לאחר תחילת כהונת הכנסת, ועדת האתיקה נדרשת להתנהגויות חריגות אשר מבזות את כבוד הכנסת ומעמדה. הוועדה רואה זאת בחומרה שכן הציבור צופה בהתנהגות חברי הכנסת והיא משפיעה עליו לרעה". עם זאת, חברי הוועדה התחשבו בכך כי מדובר באירוע ראשון של חברי הכנסת.

עוד נכתב בהחלטה כי "קפיצה על השולחנות, כניסה למרכז השולחן והליכה לעבר יו"ר הוועדה תוך נפנוף ידיים מהווים פגיעה ברורה בהתנהלות פרלמנטרית מקובלת. אף אם התנהגויות אלה מבטאות עמדה הן חריגות ואין להן מקום".

חברי הכנסת בליאק ולהב הרצנו סירבו להתנצל, לעומת חה"כ שלי טל מירון מיש עתיד שהתנצלה ולכן הוועדה לא הענישה אותה. להב הרצנו מסר בתגובה כי הוא "לא מתכוון להיות מנומס למול האסון שהממשלה מביאה עלינו, שקורע את העם ושמאיים על העתיד שלנו בארץ הזה. לא ירתיעו אותי מהמשך מאבק נחוש לצד מיליוני אזרחים נגד החרבת הדמוקרטיה הישראלית".

בליאק מסר בתגובה כי הוא: "מכבד את החלטת ועדת האתיקה של הכנסת. אני גאה להיות הקול של ציבור ענק שנאבק היום על זכויותיו ברחבי הארץ ועל עתיד מדינת ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית. אמשיך להיות הקול שלכם, להיאבק בוועדות, במליאה וברחובות נגד המתקפה על הדמוקרטיה, ואם זה המחיר, אני בהחלט מוכן לשלם אותו".

בנוסף, החליטה ועדת האתיקה לשלול מחבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) את זכות הדיבור במליאה למשך חמישה ימים. כמו כן, הוא לא יוכל להגיש הצעות חוק או שאילתות עד סוף מושב החורף ותוטל עליו נזיפה חמורה, זאת, בעקבות דבריו בגנות חה"כ מרב בן ארי וחה"כ עופר כסיף.

עוד מבחזית החדשות

בהחלטתה כתבה הוועדה כי "הוועדה רואה בחומרה רבה את התנהגותו והתבטאויותיו של חבר הכנסת כהן, חלק מהתבטאויותיו מהוות השפלה, לעג, ביזוי והשמצה". עוד הוסיפו חברי הוועדה, בראשות ח"כ ינון אזולאי מש"ס, כי "אין להן מקום בשיח הציבורי, לא כל שכן במליאת הכנסת. התבטאויותיו של חבר הכנסת כהן הן בגדר השמצה והשפלה אישית שאין לה מקום בכנסת, לא ניתן להגן עליהן, והן אף פוגעות בתדמיתה של מדינת ישראל. כמו כן, ניתן להבין חלק מאמירותיו בהקשר גזעני ואף שוביניסטי. הוועדה סבורה שמוטב היה כי אמירות אלה לא היו נאמרות".

חה"כ כהן טען בפני הוועדה כי לא ידע שהשידור החי מהמליאה אסור וכי מספר רב של חברי הכנסת שידרו מהמליאה. כמו כן, הודה כהן שטעה וכי כבר התנצל על הדברים בתקשורת ובפני חברת הכנסת מרב בן ארי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים