שיתוף
תגובות
חדשות » ועדת המחירים ממליצה: התשלום החודשי למעונות המפוקחים יתייקר בעד 481 שקל
יוקר המחיה
ועדת המחירים החליטה לעדכן את מחירי המעונות, לראשונה מאז 2012, עלייה ממוצעת של 284 שקלים בתשלום החודשי. שרת החינוך הודיעה על כוונתה לפעול לסבסוד לזכאים
גן ילדים

ועדת סל המחירים פרסמה היום (רביעי) את המלצתה על העלאת מחירי מעונות היום המפוקחים. במשרד האוצר הוחלט לעדכן את התשלום החודשי על ילדים שנמצאים במסגרות מפוקחות בגילאי 0 עד 3. למרות שמסקנות הועדה שהוצגו לפני כחודש המליצו על עליה מתונה במחיר, היום מפרסם משרד האוצר תעריף גבוה של עלייה ממוצעת ב-284 שקלים בחודש לילד במסגרת מפוקחת.

בהמלצות הוועדה הוחלט על עלייה חודשית במעונות מלכ"ר בסכום של 180 שקל לילדים בגילאי שנתיים עד שלוש, 262 שקל  לילדים בגילאי שנה עד שנתיים, ו-481 במעונו היום לילדים עד גיל שנה. במעונות הסמל שהינם למטרות רווח המהווים כ-5% יתווספו למחיר עוד 17% מע״מ. בין המעונות המפוקחים ניתן לראות את ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה.

על פי נימוקי הועדה הסיבה העיקרית לעליית המחירים היא מחסור בכוח אדם, וקושי בגיוס, מכיוון שמטפלות במסגרות שאינן מפוקחות מקבלות שכר גבוה יותר מאשר שכרן של המטפלות במעונות המפוקחים על ידי משרד החינוך. 

כזכור, בתחילת שנת הלימודים אשתקד, שבתו המעונות המפוקחים במחאה על שכרן הנמוך של המטפלות שלא עודכן מ-2012 מה שהוביל מעונות רבים לקריסה. בתגובה, החליטה הממשלה על כינוס ועדת המחירים לעדכון המחיר והמלצותיה פורסמו היום.

שרי החינוך והאוצר מסרו בתגובה לעליית המחירים כי הם "פועלים ללא לאות כדי לפתוח את הלימודים במעונות היום כסדרה. לאור זאת, הם פועלים לסבסד את העלייה במחיר המעונות למשפחות הזכאיות לסבסוד, כך שלא יחול להם שינוי בתעריף. מדובר בכ-100 אלף משפחות שיש להן פעוטות במעונות הסמל. סבסוד זה אושרר בהחלטת ממשלה בינואר האחרון, חודשים לפני היציאה לבחירות, ומגובה בחוות דעת של היועצת המשפטית של משרד החינוך".

מנכ"ל נאות מרגלית ויו"ר פורום מעונות היום המפוקחים ליאור גבאי, אמר בתגובה "אני שמח שבפעם הראשונה מזה 12 שנים ועדת המחירים של משרדי החינוך והאוצר קיבלו את הטיעון שלפיו צריך להשוות את השכר שמשולם למטפלות לשכר הסייעות בגני הילדים. מבחינתנו זה הישג משמעותי וכארגונים חברתיים אנחנו חושבים שבתקופת יוקר המחיה אסור להשית את העלאה הזו על ההורים. אנחנו קוראים למשרד האוצר למצוא תקציבים כפי שנמצאו לבתי הספר וגני הילדים. זה לא נכון להטיל את התשלום הנוסף על ההורים. צעד ראשון במגמה לצמצום הפערים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים