שיתוף
תגובות
חדשות » ועדת הבחירות פסלה את בל"ד מההתמודדות בבחירות
בחירות 2022
הועדה החליטה ברוב של 9 מול 5 שיש לפסול את רשימת בל"ד | הקרב עובר לעליון שיוכל להפוך את ההחלטה יחד עם חוות הדעת של היועמ"שית
יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היום (חמישי) דנה ועדת הבחירות המרכזית בעתירות שהוגשו בגין פסילת רשימות בל"ד ורע"ם מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-25. העתירה לפסילת רע"מ נדחתה על ידי הוועדה אולם העתירה נגד בל"ד התקבלה ברוב של 9 מול 5 והרשימה לא תוכל להתמודד בבחירות לכנסת הבאה. החלטה זו סותרת את חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה שאין לפסול את בל״ד. יו"ר הוועדה ושופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, נמנע מהשתתפות בהצבעה.

המחנה הממלכתי הודיע מראש שיצביע בעד פסילת רשימת בל"ד, אך לבית המשפט העליון הסמכות לשנות החלטה זו. בני גנץ שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי אמר היום כי  "אזרחי ישראל הערבים ראויים וזכאים לייצוג פרלמנטרי, ואף לנציגות קואליציונית, אך יש החלטות שהן מעל לכל שיקול פוליטי צר". לדברי גנץ "אין מקום בבית הנבחרים הישראלי למי שפועל בקיצוניות נגד המדינה".

כזכור, העתירה נגד בל"ד הוגשה על ידי מפלגת "אנחנו"  כי לטענת המפלגה בל"ד שוללת את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ופועלת להפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה. לעומת זאת, העתירה נגד רע"ם הוגשה על ידי הארגונים "פורום בוחרים בחיים" ו"עד כאן – צעירים למען ישראל" מכיוון שלטענת המפלגה רע"ם תומכת בארגוני הטרור.

ברע"ם הכחישו את הטענות ואמרו שהעתירות "רחוקות מאוד" מהסף שנקבע ולא עומדות "אפילו במינימום" של הרף הנדרש להוכחת תמיכה בטרור. בנוסף טענו ברע"ם כי המפלגה עצמה אינה מקדמת פעילות טרור וכי אלו "טענות מופרכות" שלא מקיימות את עילות הפסילה. 

לפני תחילת הדיון הביעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה את עמדתה, וטענה שאין הצדקה לקבל את העתירות. בהודעתה לתקשורת אמרה "יישום פסיקת בית המשפט העליון ביחס לפסילת מפלגות מלמדת כי אין במסד העובדתי הניצב בבסיס הבקשה שהוגשה לוועדת הבחירות כדי להקים סעד של פסילת רשימה המתמודדות בכנסת".

"הגם שבל"ד קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת, הרי שלא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל, לפיכך אין די בראיות שהובאו בבקשת הפסילה כדי לעמוד באמות המידה הקפדניות והמחמירות שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, לשם הוכחת אחת מעילות הפסילה שבחוק".

עוד הוסיפה היועמ"שית שאף עתירות פסילה קודמות נדחו על ידי בית המשפט העליון, בקביעה, שמצע המפלגה הטוען ל"מדינת כל אזרחיה" לא מספיק כדי למנוע ממנה להתמודד בבחירות. לגבי מפלגת רע"ם, הבהירה בהרב-מיארה כי לא ניתן להסיק מהראיות שהוצגו שרע"ם תומכת בארגוני הטרור בכל דרך שהיא. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים