שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » וועדת האתיקה תוקם מחדש: רה"מ יוכל לקבל כספי מימון המונים
וועדת האתיקה שתוקם מחר בראשות חה"כ ינון אזולאי תוכל לאפשר לחבר כנסת לקבל תרומות שמטרתן מימון הוצאות משפט | רה"מ יוכל לשחרר את הכספים שנתרמו לטובת משפטו
ינון אזולאי | צילום: אתר הכנסת

היום (שלישי) הודיע יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי יקים מחר את ועדת האתיקה של הכנסת בהתאם לסמכות הנתונה לו בחוק. לוועדה נבחרו נציגים מכמה מסיעות הבית, וביניהם חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) שיכהן כיו"ר הוועדה, חה"כ עמית הלוי (הליכוד), ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה הממלכתי) וח"כ מאיר כהן (יש עתיד). מאחר ובמקרה של שוויון בהצבעה הקול של היו"ר הוא הקובע , יש רוב לקואליציה.

תפקיד הוועדה לרוב, הוא לדון בהתנהגות בלתי הולמת של חברי כנסת, להטיל סנקציות במקרה שנעדרו מספר רב מידי של פעמים מהצבעות או לברר ניגודי עניינים. הקמתה של הוועדה כעת, עשויה לספק סיוע משמעותי גם לראש הממשלה, מכיוון שוועדת האתיקה רשאית לאפשר לחבר כנסת קבלת תרומות שמטרתן מימון הוצאות משפט. חבר הכנסת שמבקשת את התרומה צריך להגיש מכתב מנומק לוועדה על הצורך שלו בבקשה.

עוד מבחזית החדשות

ועדת האתיקה יכולה לאשר או לסרב לבקשה ואף לבקש מחבר הכנסת להופיע בפניה אישית ולהציג את בקשתו. עם אישור הבקשה, יש לפתוח חשבון בנק ייעודי עבור התרומות בפיקוח עורך דין מטעם חבר הכנסת שהגיש את הבקשה. על עורך הדין יהיה להגיש לוועדה דיווח מידי חודש על היקף התרומות. כל תורם בודד יכול לתרום זה עד 5,000 שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים