שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » ה' בטבת יומא דהילולא קדישא של כ"ק מרן האדמו"ר ה"אביר יעקב" מסאדיגורה זצוק"ל
ס"ב שנים ליום עלותו לגנזי מרומים של מרן הרה"ק רבי אברהם יעקב בעל ה"אביר יעקב" מסאדיגורה זי"ע, שנתבקש לישיבה של מעלה ביום שבת קודש ה' לחודש טבת תשכ"א
כ"ק מרן האדמו"ר ה"אביר יעקב" מסאדיגורה זצוק"ל

מרן האדמו"ר זי"ע היה מגדולי האדמורי"ם, ומעון קדשו היה לתל תלפיות להמונים שהגיעו להסתופף בצילו. היה נודע בהנהגתו הטמירה באצילות כנסיך מופלא בהמשכת שושלת תפארת הקודש של ממלכת בית רוזי'ן, האדמו"ר היה בנו של הרה"ק ה"אור ישראל" מסדיגורא שהיה בנו של האדמו"ר הזקן הרה"ק רבי אברהם יעקב מסדיגורא בנו של הרה"ק הסבא קדישא מרוזי'ן זכותם תגן עלינו.

בי"ג תשרי תרס"ז עם הסתלקות אביו הק' מילא את מקומו כרבי ומנהיג לאלפי חסידים אוהדים ומעריצים בעיר סאדיגורא. בשנת תרע"ד עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה העתיק משכנו לעיר הבירה וינה ככל אדמור"י בית רוזי'ן. בשנת תרח"צ עם כניסת הגרמנים ימ"ש לאוסטריה סבל רבות תחת ידם, ובחסדי השי"ת עלה בידו להיחלץ מהם ובחדש אלול תרח"צ דרכו רגליו בארץ הקודש ונתיישב בעיר תל אביב. היה ידוע כאיש קדוש נורא הוד עמודא דצלותהון דישראל ואיש מופת נפלא שרבים נושעו על ידו בברכותיו ותפילותיו, ובישועות נשגבות שהמשיך ופעל עבור כלל ישראל. 

היה מראשי מועצת גדולי התורה ונאמן ביתה של תנועת אגודת ישראל, ממכווני דרכה וממעצבי דמותה מיום הווסדה, והיה ממיסדי החינוך העצמאי והתמסר רבות לביסוסו הרחבתו וקיומו, לאחר שראה בכך עוגן הצלה לבני הנוער בארץ הקודש. 

לכבוד יום ההילולא תתקיים הערב סעודת הילולא רבתי ברוב עם, בבית המדרש הנושא את שמו הקדוש והטהור "אביר יעקב" בתל אביב בשעה 8:00 בערב בראשותם של אחייניו רב ביהמ"ד והקהילה הגאון הגדול רבי מרדכי אויערבאך שליט"א, וכ"ק מרן אדמו"ר מקופיטישניץ שליט"א, אשר ממעיינו דלה ובהנהגותיו בקודש חזה, וגדל על ברכיו בנערותו והיה ליד ימינו, ובהשתתפות רבני העיר ורבנים חשובים וזקני החסידים לבית סאדיגורה-רוז'ין, שזכו עוד להסתופף בצל קדשו של בעל ההילולא ויעלו את זכרו הטהור דברות קדשו וסיפורי חייו ומפעליו.

בית מדרשו של מרן אדמו"ר זי"ע  השוכן כיום במבנה מפואר ורחב ידים ברחוב אוליפנט 17, הוא מרכזה הרוחני של קהילת "אביר יעקב" ומוסדותיה, ישיבת הליכות שלמה, כולל אברכים, תלמוד תורה אביר יעקב, וארגוני הנוער, העושים רבות להפצת אור התורה והיהדות בכל רחבי העיר, והשפעתם רבה על הסביבה כולה. 

החל מהערב ומחר במשך כל יום ההילולא יעלו חסידים ואנשי מעשה לתפילה בציון קדשו בחלקת אדמו"רי בית רוז'ין בביה"ח שבנחלת יצחק.  

ביוזמת מוסדות אביר יעקב ת"א לראשונה ביום ההילולא תהיה במקום הצללה וסככה לטובת המתפללים הרבים.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל.

1 כ"ק מרן האדמו"ר ה"אביר יעקב" מסאדיגורה זצוק"ל
צילום:
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים