שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התקפות קטלניות: 7 הרוגים ועשרות פצועים במתקפות טילים על מלון ובתי מגורים
המלחמה באוקראינה
שני טילים פגעו בבניין בן 5 קומות מספר שעות אחרי תקיפות קטלניות בחרסון ובחרקוב | זלנסקי: "פוטין רוצה להשאיר רק אבנים שבורות וחרוכות"
התקפה רוסית, ארכיון | צילום: רשתות

לפחות שבעה בני אדם נהרגו אתמול ועוד 81 נפצעו ממתקפה של שני טילים רוסיים שפגעו במרכז העיר האוקראינית פוקרובסק שבמחוז דונייצק, במזרח המדינה. אחד הטילים הרג חמישה אזרחים ומהטיל השני נהרגו חייל וסגן מנהל השלוחה של שירות החירום האוקראיני באזור.

גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי מבין 81 הפצועים נמנים 31 שוטרים, שבעה אנשי חילוץ והצלה, ארבעה חיילים ושני ילדים. המושל האוקראיני של דונייצק פבלו קירילנקו אמר שבהפצצות נפגעו מלון, בנייני מגורים ותשתיות אזרחיות נוספות.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה שפרסם אמש נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, הוא האשים את רוסיה בניסיון שלא להשאיר דבר מלבד "אבנים שבורות וחרוכות" במזרח אוקראינה. הוא גם צירף סרטון שבו נראה בניין מגורים בן חמש קומות שנפגע בהפצצות אמש, וחלק מהקומה הראשונה שלו קרס.

המתקפה הקטלנית אמש בדונייצק באה שעות אחרי מתקפה אחרת שבה הופגז בניין בן תשע קומות בעיר חרסון שבדרום אוקראינה, במתקפה זו נהרג אדם אחד ועוד ארבעה נפצעו. בתקיפה אחרת כל כפר במחוז חרקוב, נהרגה אישה בת 57 ועוד ארבעה נפצעו.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר אתמול הודיע שירות הביטחון האוקראיני כי עצר מרגלת רוסייה שלטענתו אספה מודיעין על נסיעתו של הנשיא זלנסקי לאזור מיקולייב שבדרום אוקראינה בחודש שעבר. בהודעת השירות נטען, כי האישה אספה מודיעין כדי לאפשר לרוסיה להתנקש בחייו של זלנסקי בזמן ביקורו באזור. האישה ניסתה לגלות את המקומות בהם יעבור זלנסקי, ומה יהיה לוח הזמנים של הביקור. על פי השירות, היא נעצרה כשניסתה להעביר את המידע לרוסים.

יש לציין כי זלנסקי, היה יעד לחיסול עבור הקרמלין מיד בתחילת הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022. הוא עצמו העיד כי המערב הציע לו אז חילוץ מקייב, אך הוא השיב בהצהרתו המפורסמת: "אני צריך נשק, לא טרמפ". בהמשך הפך לסמל העמידה האיתנה של אוקראינה, והוביל אותה להישגים גדולים בשדה הקרב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים