שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התקדמות במגעים למניעת פיזור הכנסת
הפערים עדיין רחבים
צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן רשמו אמנם פריצת דרך בשיחות הפיוס שיובילו להארכת כהונת הממשלה, אלא שבשני המפלגות מעריכים: "הדרך לאי מניעת בחירות עדיין ארוכה"
נתניהו וגנץ במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

גם הלילה ישבו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן לשיחות גישור שנועדו להביא לדחיית ההליכה לבחירות ואת פיזורה של הכנסת במסגרת ההצעה שכבר זכתה לאישור הכנסת בקריאה טרומית.

בעוד שכבר נרשמו הסכמות והושגו הבנות בשורה של נושאים, בהם עיגון מחדש של תוקף מימוש הסכם הרוטציה, הרי שבכל הקשור למינויי הבכירים ושאלת המשך כהונתו של אבי ניסנקורן במשרד המשפטים הפערים בין הצדדים עדיין גדולים.

"במגעים שהתקיימו הלילה לא הושגו הסכמות בין כחול לבן לליכוד. הפערים בין הצדדים עדיין גדולים ובראשם – ההתנגדות של כחול לבן להאריך את כהונת נתניהו מעבר לנובמבר", עדכנה הבוקר דפנה ליאל.

במקביל, דיווח מיכאל שמש בתאגיד, כי בכחול לבן יש מי שתוקף בחריפות את גנץ על רקע המו"מ המתנהל מול הליכוד, והמעורבות בשיחות של השר לשעבר חיים רמון שהורשע בפלילים. לדבריו זו "התנהלות הזויה".

יצוין, כי לצדדים נותרו יומיים בלבד כדי להגיע להסכמות שיובילו לדחיית פיזורה של הכנסת וההליכה לבחירות, שכן לפי החוק, אם תקציב 2020 לא יעבור עד יום שלישי בחצות (היום האחרון של שנת התקציב), הרי שהכנסת מתפזרת מעצמה ומועד הבחירות קבוע בחוק ל- 60 יום מרגע התפזרותה.

בליכוד דורשים את הזזת ניסנקורן ממשרד המשפטים או קיצוץ בסמכויותיו, ובכחול לבן מצהירים כי אין סיכוי שדבר כזה יקרה. כמו כן, דורשים בליכוד את דחיית הרוטציה – שגם לכך מתנגדים בכחול לבן.

אמש דווח, כי בכל הקשור לסוגיית התקציב הפתרון המסתמן אליו חותרים הצדדים הוא העברת חקיקה ביומיים הקרובים שתדחה את המועד האחרון להעברת תקציב 2020 ל-15 בינואר – ובתנאי שבמועד הזה יעבור גם תקציב 2021.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים