שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "התפרצות משמעותית של הנגיף בירדן"
דו"ח אמ"ן
ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות
צוות קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

בדוח מרכז המידע והידע הלאומי לקורונה של אמ"ן נכתב הבוקר (שישי) כי "ערב חג הפסח, נזכיר כי שמירה על מרחק והימנעות מחללים סגורים, ככל הניתן, בליל הסדר, בתוספת עטיית מסכות, במהלך ימי החג ובחול המועד, הינם חיוניים לחג בטוח, זאת בפרט בנוכחות מבוגרים, גם אם כלל הנוכחים מחוסנים. נאחל לכל בית ישראל חג שמח, כשר ובריא".

"ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות, בשבועות האחרונים ובהתאמה גם מספר המאומתים. עם זאת, לא ניתן לקבוע, בשלב זה, שהמגיפה מאחורינו ולכן יש להיזהר משאננות ולהמשיך להקפיד על ההנחיות".

"בעולם – עליית גרף התחלואה העולמי נובעת מהתפרצויות משמעותיות במספר אזורים ובראשם: ברזיל (הווריאנט הברזילאי, שזוהה בעיר מנאוס), הודו ומזרח אירופה. בניו יורק – וריאנט חדש של הנגיף ממשיך להתבסס ונושא מוטציה, שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. גם בירדן נרשמת בימים אלו התפרצות משמעותית של הנגיף".

"הסיכון מווריאנטים דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל ולהגבלת תפוצתם בארץ – בחודשים האחרונים זוהו זנים המגבירים משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים (הזן הדרום אפריקאי והזן הברזילאי, למשל). מוערך, שככל שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, הם עלולים לאיים גם על מועילות החיסונים, לכן מומלץ לצמצם ככל הניתן את מגוון הווריאנטים המיובאים לישראל מחו"ל ואת היקפם באוכלוסייה. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

"מניעת מחלה קשה – חשוב להבהיר, שבשלב זה, מוערך שיעילות החיסון של פייזר למול הווריאנט הדרום אפריקאי (וזנים דומים לו) תישמר, לכל הפחות במניעת מחלה קשה".

"חיסון מחלימים – על רקע הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים (על ידי הזן הדרום אפריקאי, שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון: הזן הברזילאי), מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם, בפרט לפני המפגשים המשפחתיים בפסח, בחג הפסחא וברמדאן. מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים, מפני הווריאנטים הקיימים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים