שיתוף
תגובות
חדשות » התפרעויות בהר הבית: אוטובוס מהכותל הותקף באבנים בעיר העתיקה
בתקשורת הפלסטינים מופצים תיעודים של כוחות הביטחון מפנים בכוח מתפללים שהתבצרו במסגד אל-אקצא | תושבי מזרח ירושלים יידו אבנים על אוטובוס שהיה מלא בעשרות חסידים
מעצרים בהר הבית אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

חודש הרמדאן הוא חודש מתוח במיוחד בירושלים, ובפרט בעיר העתיקה ובמתחם הר הבית. ברשתות הפלסטיניות מופצים סרטונים בהם רואים את כוחות הביטחון מפנים בכוח מתפללים שהתבצרו הלילה (שלישי) במסגד אל-אקצא. בעיר העתיקה צעדו עשרות צעירים ערבים, תוך שהם קוראים "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא".

אוטובוס ובו עשרות נוסעים הותקף במהלך הלילה באבנים באזור העיר העתיקה בירושלים. באוטובוס היו עשרות חסידי בעלזא שחזרו מהכותל המערבי לשם נסעו לאחר חצות הלילה להתפלל לחיזוק בריאותו השלימה של האדמו"ר שליט"א. ערבים שרגמו את האוטובוס באבנים ניפצו את החלונות, ובניסי ניסים הצליח האוטובוס להימלט מהמקום.

עוד מבחזית החדשות

מארגון נהגי האוטובוס מבית ההסתדרות הלאומית נמסר כי "זו לא הפעם הראשונה בה אוטובוסים מותקפים. האוטובוסים הם סמל שלטון ובשל כך מותקפים שוב ושוב" לדבריהם " אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

בתנועת "חוזרים להר" הכחישו את הטענות, שעלו בררשתות החברתיות הפלסטיניות, ולפיהם הקרבת קורבן פסח היא זו שהובילה להסלמה הנוכחית במתחם המקודש. "ירי הרקטות והתפרעויות המחבלים הלילה בהר הבית לא ירתיע את המשך הפעילות שלנו לחידוש מצוות הקרבת קרבן הפסח",

עוד אמרו בתנועה "אנו קוראים לממשלה להגיב ביד תקיפה בעזה ובירושלים כדי להכריע אחת ולתמיד את שאלת הריבונות היהודית בהר הבית – דבר שיסיים באופן סופי את הסכסוך'" והוסיפו: "הטרור המוסלמי כנגד היהודים נמשך משחר ההיסטוריה. חופש הדת של היהודים במקום הקדוש ביותר להם הוא רק תירוץ מתחלף בין שלל תירוצים של ארגוני הטרור השונים. נזכיר גם את דבריו של המשורר אורי צבי גרינברג: השולט בהר שולט בארץ. אנו שולחים חיזוק לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל אשר משלמים את מחיר הרפיסות הביטחונית של הממשלה".

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסין א-שיח' אמר בתגובה לאירועים: "הפלישה למסגד אל-אקצא בידי ישראל והתוקפנות האכזרית כלפי המתפללים – מחייבת פעולה דחופה והגנה על המקומות הקדושים והמתפללים מפני האכזריות של ישראל. ההנהגה הפלסטינית מנהלת מגעים אינטנסיביים עם מדינות רבות בעולם כדי לעצור את התוקפנות הזו".

על פי דיווח של המשטרה, 350 בני אדם התבצרו הלילה במסגד בהר הבית, בהם רעולי פנים ומיידי אבנים, הם הכניסו לתוך המסגד זיקוקים, מקלות ואבנים והתבצרו באמצעות ברזלים, ארונות וחפצים נוספים, החלו בקריאות הסתה והתפרעות בתוך המסגד, ונעלו את דלתותיו מבפנים עם מכשולים וביצורים בפתחים. שוטרים שפרצו למסגד נאלצו להשתמש נגדם ברימוני הלם בכדי לאפשר את התפילה כסדרה, ולמנוע הפרת סדר אלימה.

שוטר אחד נפצע ברגלו כתוצאה מאבנים, ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו בכינון ישיר. כל המתבצרים שנעצרו הלילה הועברו לתחקור במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים. בסיום הפינוי הכוחות יצאו מהר הבית, ובוצע ניקיון של המסגד. לפנות בוקר התקיימה בהר הבית תפילה כסדרה, ולאחריה עשרות החלו בקריאות הסתה ברחבת הר הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים