שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התנועה לאיכות השלטון: לפתוח הליך ביזיון בית משפט נגד דרעי
יו"ר ש"ס נפגש עם מנכ"לי משרד הבריאות והפנים ועם בכירים באוצר. בעקבות פניות שקיבלה ביקשה היועמ"שית הבהרות ממנכ"לי המשרדים
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: דוברות ש״ס

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בוחנת את פגישות העבודה של יו"ר ש"ס אריה דרעי הקשורות למשרדים שמהם פוטר בעקבות פסיקת בג"ץ. המשנה ליועצת גיל לימון פנה למנכ"לי משרדי הפנים והבריאות שמהם פוטר דרעי, וכן למנכ"ל משרד האוצר, בבקשה לקבל הבהרות עובדתיות.

במכתב נאמר כי פניות שקיבלה היועצת מהתנועה לאיכות השלטון, דורשות ממנה לבחון פתיחת הליך של ביזיון בית משפט. לימון הזכיר למנכ"לים כי לאחר סיום תפקידו של שר במשרד ממשלתי הוא אינו אמור להמשיך ולקיים פגישות עבודה בנושאים שוטפים.

עוד מבחזית החדשות

ביום חמישי האחרון דווח כי דרעי קיים בתחילת השבוע שעבר פגישה עם נציגי משרד הבריאות ופגישה נוספת עם נציגי משרד הפנים כדי לעמוד על כך שהתקציבים שדרש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים ייכללו בחוק ההסדרים. הפגישות נערכו כשבוע אחרי שפוטר ממשרדים אלו.

בפגישות שנערכו אחת אחרי השנייה נפגש דרעי עם מנכ"לי משרדי הבריאות והפנים וכן עם בכירים במשרד האוצר ובאגפי התקציבים והחשבות במשרדים. בעקבות הדיווחים על הפגישות, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"שית.

אחרי שמונו לתפקיד ממלאי מקום שרי הפנים והבריאות את חברי מפלגתו של דרעי, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, דרעי הצהיר בגלוי כי הוא מתכוון לשוב במהרה לכהונתו. בינתיים, הוא דואג מאחורי הקלעים שהתוכניות עמן הגיע לשני המשרדים לא ירדו לטמיון.

עוד מבחזית החדשות

בינתיים הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי), שזכתה לכינוי "חוק דרעי 2" לצורך החזרתו של יו"ר ש"ס לממשלה. התיקון להצעת החוק קובע כי בג"ץ לא יוכל להתערב באמצעות ביקורת שיפוטית במינוי שרים וזהותם.

על פי הערכות, היועמ"שית תקבע כי "חוק דרעי 2" אינו חוקתי ותציע לכנסת שלא לאשר אותו. אם החוק יעבור בכל מקרה, צפוי להתחולל שוב משבר חוקתי בסוגיה, על פי הצפוי בהרב-מיארה לא תגן עליו בבג"ץ במקרה שיוגשו עתירות נגד החוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים