שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ: לגזור על נתניהו קנס או מאסר על ביזיון בית המשפט
בעקבות נאומו של נתניהו, שבו הוא הודיע כי יעסוק ברפורמה המשפטית, התנועה לאיכות השלטון ביקשה לגזור עליו עונש על הפרת הסדר העניינים עליו הוא חתום
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון - לע"מ

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ראשון) בקשה לבג"ץ ובה דרישה, לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביזיון בית המשפט, בעקבות נאומו בשבוע שעבר, שבו הודיע כי הוא "נכנס לאירוע" הרפורמה המשפטית. לטענת התנועה, נתניהו לא מכבד את פסיקת בית המשפט, ולכן יש לגזור עליו קנס או אפילו מאסר.

בפניית הארגון נכתב כי "עולה תמונה מבהילה, לפיה ראש הממשלה עושה דין לעצמו תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, ראש הממשלה טען בנאומו בשבוע שעבר כי לאחר אישור חוק הנבצרות, הוא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. למרות זאת, הבהירה היועמ"שית בסוף השבוע במכתב ששיגרה לנתניהו כי תיקון החקיקה אינו פוטר אותו מהסדר ניגוד העניינים, ולכן עליו להימנע מכל יוזמות לשינוי מערכת המשפט והרכב הוועדה לבחירת שופטים. "עליך להימנע מנקיטת פעולות שמעוררות חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה", כתבה היועמ"שית.

בחודש שעבר הורה בג"ץ לראש הממשלה וליועמ"שית לנמק מדוע לדעתם אין להוציא את נתניהו לנבצרות, בעקבות המשפט שמתנהל נגדו. שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה למדינה להשיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון עד סוף החודש הקרוב.

כשבועיים לאחר מכן יצאה היועמ"שית נגד חוק הנבצרות, וכתבה בחוות דעתה כי יש להתנגד להצעת החוק, שלדבריה מונעת כל בחינה שיפוטית על נבצרות ראש הממשלה. על פי עמדת היועמ"שית, יש הצדקה לקבוע את המנגנון שבאמצעותו תיקבע נבצרות של ראש ממשלה. אך בכל זאת הבהירה בהרב מיארה כי "פרטי ההסדרים הכלולים בהצעה מעוררים קשיים משפטיים ומעשיים, המחייבים התייחסות והשלמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים