שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מלחמת גרסאות סביב עסקת מטוסי ה-F35
פרשיית ה-F35
שגריר האמירויות בוושינגטון על מאחורי הקלעים של הסכמת ישראל למכירת החמקנים: "התחלנו את הדיונים רק לאחר 'הסכמי אברהם – להסכמת ישראל ערך משמעותי בעסקה"
מייק פומפאו | צילום: lev radin, שאטרסטוק

האם ראש הממשלה נתניהו אכן לא ידע בזמן חתימת 'הסכמי אברהם' על העסקה שנסגרה מאחורי הקלעים בין ארה"ב לסעודיה על מכירת מטוסי ה-F35 המתקדמים, שעלולים לגרום לפגיעה ביתרון האיכותי הביטחוני של ישראל באזור?

זו השאלה שמעסיקה בשבועות האחרונים את המערכת הפוליטית והביטחונית, כאשר כצפוי מימין תומכים בעמדת ראש הממשלה כי הדבר נעשה מאחורי גבו, ואילו משמאל שוב מאשימים את נתניהו בכך 'שספסר' פעם נוספת בביטחון ישראל.

אתמול עלה הנושא מחדש, לאחר שהבית הלבן הודיע לקונגרס באופן רשמי על כוונת איחוד האמירויות לרכוש מטוסי F-35 לצורך הגנה מפני האיום העולה מאיראן בעקבות הסכם השלום.

אתמול היו אלו שני גורמים בולטים ומרכזיים שהתבטאו בנושא, אחד מהם בתקשורת הישראלית, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ויוסוף אל אוטייבה, שגריר האמירויות בוושינגטון, שהיה שותף לקידום הסכמי השלום בין המדינות.

בהודעה שפרסם כתב פומפאו, כי ארצות הברית אישרה את מכירת מטוסי החמקן כדי להגן על האמירויות מפני איומי איראן כתוצאה של 'הסכמי אברהם'.

בראיון לערוץ 12 גולל השגריר אל אוטייבה את סיפור רכישת המטוסים, "התחלנו את הדיונים רק לאחר 'הסכמי אברהם' – אנו מנסים לרכוש את מטוסי ה-F35 זה שש שנים. אז העניין הזה החל לפני זמן רב, מעולם לא הצלחנו לקדם אותו, הרגשנו ש"הסכמי אברהם" פתחו צוהר, או יצרו הזדמנות לממש את העסקה הזו".

כנשאל האם האיחוד הייתה יוזמת תהליך כזה ללא ידיעה שישראל תיתן יד לעסקת הנשק הזו השיב בכנות: "אני לא יודע מה התשובה לכך, רק חשתי שיש לנו אמון בממשל האמריקני שיסייע לנו לממש זאת".

אל אוטייבה מציין, כי הייתה לו "תחושה טובה" לגבי ארה"ב וכי הם סמכו עליהם שיוציאו את ההסכם והעסקה לפועל. "לדעתי כל עוד ישראל מאותתת שהיא מסכימה לזה ושיתרון האיכות הצבאי אכן נשמר, אני מאמין שאין סיבה שהעסקה תמנע גם לא בממשל ביידן", אמר השגריר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים