שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר סמוטריץ בקבינט: "אם איילון נסגר בהפגנות, אפשר גם עבור הרכבת"
כבוד השבת
לטענת שר האוצר "לא בונים כבישים בשבת, כך גם לא יבנו רכבת". | עוד אמר:"העם היהודי הביא לעולם את השבת. עלינו לשמור על השבת"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום בצהריים (ראשון) בכינוס של הקבינט החברתי-כלכלי כי הוא מאמין שאפשר להימנע מעבודות ברכבת בימי שבת, וטען שההפגנות שבהן נחסמים נתיבי איילון שוב ושוב הם עדות לכך. לדבריו "שנים אמרו לנו שהמשטרה לא תאפשר סגירה של איילון כדי לא לפגוע בעורקי התחבורה והכבישים מסביב, אבל בחודשים האחרונים אנו רואים שזה אפשרי. צריך לחשוב מחדש, גם על סגירה לצרכי תשתית ושדרוג איילון".

הקבינט החברתי-כלכלי, דן היום בעבודות הרכבת בשבת, בהקמת רכבת להר מירון ובמקומות חניה למתפללים במקומות הקדושים. נושא יוקר המחיה לא היה על הפרק בכינוס הראשון של הקבינט הזה מאז הקמת הממשלה, ושר התקשורת שלמה קרעי והשר אופיר אקוניס מחו על כך שנושא יוקר המחיה לא היה על הפרק בכינוס הראשון של הקבינט מאז כינון הממשלה. לדבריהם: "אלה לא הנושאים החשובים שהתחייבנו אליהם בקמפיין. מצופה מקבינט חברתי-כלכלי להביא בשורות".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה השיב סמוטריץ': "זה לא האוצר תוקע את מימוש ההבטחות של הממשלה. הייתי שמח אם אנשים לא היו מנסים להוציא מהישיבות כותרות פופוליסטיות". קרעי אמר: "אנחנו לא נחפש כותרות פופוליסטיות אם נתעסק בדברים מהותיים לאזרחים".

שר האוצר סמוטריץ' התעקש על דיון לגבי עבודות הרכבת בשבת ואמר כי "העם היהודי הביא לעולם את השבת. עלינו לשמור על השבת. הטיעון שמחייב עבודה בשבת הוא שאסור לסגור את איילון, אבל סוגרים אותו להפגנות. לא בונים כבישים בשבת וכך גם לא יבנו רכבת בשבת. העלויות הן זניחות ואני כשר אוצר אגבה כל דרישה תקציבית לגבי מניעת חילול שבת".

שר התיירות חיים כץ הגיב על כך ואמר: "כשהייתי שר העבודה וידאנו שיהיו מינימום עובדים יהודים בשבת. העבודות הן נסתרות מהעין ומדובר בעבודות תחזוקה לפיקוח נפש ושמירה על בטיחות הציבור". השר אופיר אקוניס אמר שיש סטטוס-קוו שמאפשר עבודות בשבת – ושאם רוצים שתהיה רכבת, הן חייבות להתבצע.


סגן שרת התחבורה אורי מקלב אמר כי "אסור לעבוד בשבת. אתם מייצרים משברים קואליציוניים מיותרים כי אין סיבה לקיים את העבודות דווקא ביום הזה". לעומת זאת השר כץ טען כי אם לא יעבדו בשבת זה ייקח שנים, ו"אי אפשר לעצור את הכול". השר יצחק גולדקנופף תקף ואמר: "אנחנו דורשים שלא יחללו שבת ולא יאפשרו עבודות בשבת לחשמול הרכבת, אם יעבדו בשבת כוח עליון יעכב את זה. אין בזה ברכה".

השר חיים כץ השיב לו: "זה שטויות. אני בעד השבת, אבל צריך לאפשר לחשמל בשבת את הרכבת. הרי זה ייקח שנים. בוא נכבה גם ערוץ שמשדר בשבת. אי אפשר לעצור הכול". השר פרוש אמר כי "מה שאתם עושים זה מה שעשתה הממשלה הקודמת. זה התשובות ששמענו מהם. אסור לעבוד בשבת. זה פיקוח נפש ואחרת אנשים ימותו בתאונות רכבת. אין ברירה, אתם לא מבינים?".

יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה נושא עבודות הרכבת בשבת עולה על סדר היום בממשלת נתניהו. במשבר הקודם, נקבע על ידי שרת התחבורה מירי רגב במתווה שלו הסכים גם סגן השרה אורי מקלב, כי לא ייערכו בשבתות עבודות לשדרוג תשתיות ושבירת מסילות – אך עבודות החשמול יימשכו כרגיל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים