שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר סמוטריץ' בהתקפה חריפה על ארה"ב: "צבועים"
השר תקף את ארה"ב בעקבות הגינוי של הממשל על דברי בן גביר "הזכות שלנו לחיות גוברת על חופש התנועה של הפלסטינים | סמוטריץ': "שלא יטיפו לנו על זכויות אדם"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: רפי בן חקון, לע״מ

השר בצלאל סמוטריץ' הביע את תמיכתו בשר בן גביר בעקבות דבריו ב"מהדורה המרכזית" שהובילו לגינוי מארה"ב ותקף את וושינגטון: "כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע. אני כבר לא מדבר על האמריקאים, איך הם פעלו באפגניסטן או איך הם פעלו בעיראק. הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, זאת צביעות שאין למעלה ממנה".

בריאיון לגל"צ טען סמוטריץ' כי בן גביר "אמר דבר פשוט בהקשר – הזכות שלנו לחיים גוברת על החופש לתנועה, כשצריך לאזן בין שתי זכויות גם ביניהן יש מדרג גם בין הזכויות, לא משנה אם מדובר ביהודי או ערבי, אל תעוותו את המשוואה".

עוד מבחזית החדשות

"כרגע יש ביהודה ושומרון אנשים שמנצלים את חופש התנועה והורגים יהודים", הוסיף שר האוצר. "כל מי שמנסה בצביעות להטיף לנו מוסר, אין צבא מוסרי יותר, אין מדינה מוסרית יותר. אין עם שמנהל קרב הישרדות על חייו מול טרור רצחני במשך עשרות שנים בצורה נקייה יותר וזהירה יותר מהעם היהודי. כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע".

"אני כבר לא מדבר על האמריקאים איך הם פעלו באפגניסטן ואיך הם פעלו בעיראק", המשיך ואמר "הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני, זאת צביעות שאין למעלה ממנה".

עוד מבחזית החדשות

דבריו החריפים של השר נאמרו בתגובה לגינוי של ארה"ב על הדברים שאמר השר בן גביר ב"מהדורה המרכזית" כי "הזכות שלי ושל אשתי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים", אמר השר. משרד החוץ האמריקני גינה את דברי השר וכינה אותם "רטוריקה גזענית" והוסיף כי "המסרים האלה מסבים נזק גדול, במיוחד כשהם באים מההנהגה.

למרות הגינוי, בן גביר לא התנצל ומסר לאחר מכן: "לא רק שאני לא חוזר בי מהדברים, אלא אני אומר אותם עוד פעם, הזכות שלנו לחזור הביתה בשלום, להסתובב ברחבי יהודה ושומרון ולא להירצח – גוברת על הזכות של תושבי הרשות הפלסטינאית לחופש תנועה. אגב, כך זה במשפט הבינלאומי, כך זה בפסקי הדין של ביהמ"ש העליון"'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים