שיתוף
תגובות
חדשות » השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית נהרג בתאונת דרכים בשומרון
קדרי אבו בכר, ראש רשות האסירים, נהרג בתאונה בכביש 505 בין אריאל לצומת תפוח | ישב בכלא הישראלי 17 שנה בגין העברת נשק לגדה
תאונה אילוסטרציה | צילום: דוברות כב"ה ירושלים

ראש רשות האסירים ברשות הפלסטינית, קדרי אבו בכר, נהרג היום (שבת) בתאונת דרכים קשה בשומרון. בתאונה התנגשו שני רכבים ו-3 נוסעים נפצעו באורח אנוש, בהם אבו בכר שמת מפצעיו מאוחר יותר.

דובר מד"א מסר כי: "בשעה 15:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על התאונה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ל-6 פצועים, בהם 3 במצב אנוש. כוחות של הסהר האדום שהגיעו לזירה פינו את כל הפצועים לשטחי הרשות".

עוד מבחזית החדשות

שרת הבריאות הפלסטינית, מי אל-כילה, הספידה את אבו בכר, אותו היא כינתה "לוחם ומנהיג לאומי". היא ציינה כי הוא נהרג בתאונת דרכים טרגית בשכם, לאחר שחזר מאירוע שנערך לילדי האסירים ברמאללה. "הוא השקיע את כל מאמציו, זמנו וחייו כדי לתמוך בסוגיה הפלסטינית ובתיק האסירים, וסיים אותם בקרב ילדי האסירים. אנו שולחים תנחומים למשפחתו ולעמנו על מותה של הדמות הלאומית הגדולה הזו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ספד לאבו בכר: "אבו בכר הקדיש את חייו כלוחם איתן בהגנה על פלסטין ועל אנשיה. אבו בכר ניצב בחזית, והגן על ארצו בזירה הלאומית ובזירה הבין-לאומית". אבו מאזן שיבח את "פועלו במסגרת מנהיגות הפת"ח ומוסדותיה, והביע תנחומים עמוקים למשפחתו ולחבריו למאבק, לחברי תנועת הפת"ח והתנועה הלאומית הפלסטינית".

אבו בכר (70), עמד בראש הרשות לענייני אסירים ברשות הפלסטינית מאז 2018. ב-2019 הוא זכה למעמד של שר והפך לחבר במועצה הלאומית הפלסטינית. הוא נולד בשנת 1953 בכפר בידיא שבאזור סלפית, בצפון השומרון והצטרף לפת"ח בשנת 1968. הוא עבר הכשרה צבאית בירדן ובעיראק, ובהמשך נעצר בגין מעורבות בהברחת נשק לגדה, סמוך לכפר יתמא שבאזור שכם. הוא נידון ל-20 שנות מאסר, מתוכן ישב בכלא הישראלי במשך 17 שנה ולאחר מכן הוגלה לעיראק.

במהלך שהותו בכלא, הוא פרסם שני ספרים, "העצורים הפלסטיניים מדיכוי לרשות המהפכנית" ו"ניהול וארגון התנועה הלאומית הפלסטינית השבויה". בשנת 1996 שב אבו בכר לגדה ובהמשך, קיבל אחריות על תיקים שונים, בהם עניינים שנוגעים לישראל. בשנת 2016 הוא נבחר כחבר במועצה המהפכנית של הפת"ח.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים