שיתוף
תגובות
חדשות » השר ליברמן חשף את נתוני ביצוע התקציב
יוצאים מהגירעון
הנתונים שאמורים להתפרסם רק בשבוע הקרוב נחשפו במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו שם אמר ליברמן כי ״אנחנו הגענו כרגע לגירעון של 0.6 אחוז"
ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו | צילום: באדיבות המצלם

גם שר האוצר אביגדור ליברמן פתח היום את ישיבת הסיעה של מפלגת ישראל ביתנו לרגל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, אולם שם חשף שר האוצר מוקדם מהצפוי את נתוני נתוני ביצוע התקציב שצפויים להתפרסם בשבוע הקרוב.

לדבריו ״אנחנו הגענו כרגע לגירעון של 0.6 אחוז, לעומת 3.7 אחוז, בתקופת טרום קורונה. יש לנו מספיק הכנסות, אנחנו מסוגלים להעמיד תקציב שטרם ראינו במדינת ישראל״.

עוד הוסיף שר האוצר ואמר כי ״אם רוצים לחזור לנתונים הכלכליים, גם בחודש אפריל היה עודף בהכנסות המדינה מול ההוצאות, זו פעם ראשונה מאז קום המדינה, ארבעה חודשים ברצף שיש לנו הכנסות יפות שעולות על התוצאות.

"אנחנו הגענו כרגע לגירעון של 0.6 אחוז. אני רוצה להזכיר שב-2019 שנת טרום הקורונה, שבמהלכה התנהלה כלכלת בחירות, אנחנו היינו בגירעון של 3.7 אחוז.

"לכן גם היום, מי שחושב שנראה תופעת קניבליזם בתקציב הזה – טועה. אני לא אתן יד, לא במשמרת שלי, לא תהיה כלכלת בחירות. היא לא עוזרת ולא מוסיפה, זה פוגע קשות בכלכלת מדינת ישראל.

"יש לנו מספיק הכנסות, אנחנו מסוגלים להעמיד תקציב שטרם ראינו במדינת ישראל, גם מבחינת ההיקף וגם מבחינת הנושאים שהוא מכסה. אנחנו נגיש תקציב אחראי ורציני שהוא גם יתכתב עם ״חמשת הממים של ז׳בוטינסקי״ וגם עם כלכלה חופשית״.

עוד הוסיף ואמר כי "מבחינה כלכלית, השבוע אנחנו מביאים כמה בשורות וחוקים מאוד חשובים. היום תעלה להצבעה הצעת חוק למתווה סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון, אתמול היא אושרה בממשלה, מעל מיליארד שקל פיצויים לעסקים שנפגעו בחודשים ינואר ופברואר.

"אגב טרום הקורונה, ב- 2019 נסגרו יותר עסקים מאשר בינואר, פברואר 2022. אותו דבר כשמשווים בין ינואר ופברואר 19 לינואר ופברואר 22, השנה נפתחו הרבה יותר עסקים בכ-30 אחוז יותר מאשר בשנת 2019, טרום הקורונה״.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. ברור לגמרי למה מה חשבתם הרגתם את התושבים אתם אוכלים את הכסף שלהם וחושבים שישאר אותו דבר?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים