שיתוף
תגובות
חדשות » השר לביטחון לאומי: בוטל הנוהל שמאפשר לח"כים להיפגש עם אסירים ביטחוניים
השר לביטחון לאומי הודיע כי יאפשר רק לח"כ אחד מכל סיעה לבקר אסירים ביטחוניים: "הגיע הזמן להפסיק את טיילת הפינוקים אצל המחבלים. לא אאפשר ביקורי תמיכה והסתה"
קוב שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (ראשון) הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי החליט לבטל את הנוהל של קודמו השר עמר בר-לב, ומיקי לוי המאפשר לכל חבר כנסת לבקר אסירים ביטחוניים. בן גביר הודיע ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, כי על פי סמכותו בחוק הוא מתכוון לחזור לנוהג הישן, ולפיו רק לחבר כנסת אחד מכל סיעה יאושר לבקר אסירים ביטחוניים. לדברי בן גביר "הגיע הזמן להפסיק את טיילת הפינוקים אצל המחבלים. לא אאפשר ביקורי תמיכה והסתה לטרור במשמרת שלי"

בהודעתו ליו"ר הכנסת כתב בן גביר "אני סבור כי יש במפגשים של חברי כנסת עם אסירים ביטחוניים כדי לתת רוח גבית לאותם אסירים ואלה עשויים להוביל להסתה ולקידום תעמולת טרור".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, הנוסח המקורי של הנוהל התקבל בשנת 2016, לאחר שחבר הכנסת לשעבר באסל גאטס מהרשימה המשותפת, נתפס מבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא, אימצה הוועדה את המלצתו של גלעד ארדן, שכיהן כשר לביטחון לאומי באותה עת, והתבססה על חוות דעת של ראש השב"כ דאז נדב ארגמן. בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת, החליט בר-לב מתוקף תפקידו כשר לביטחון פנים, לשנות את הנוהל ולאפשר לכל חברי הכנסת לבקר את האסירים.

ביום שישי האחרון, ביקר השר בן גביר לראשונה בכלא נפחא שמשמש כבית סוהר ביטחוני, שם הוצגו לו על ידי שב"ס תנאי הכליאה החדשים של המחבלים בבתי הכלא בישראל. בכל תא שוהים 6 אסירים ב-3 מיטות קומתיים. בנוסף, רצפת התא עשויה בטון, ובכניסה לכל אגף מונף דגל ישראל בדרך קבע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים