שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר לביטחון לאומי: "אני יכול לאסור על שבתאי להתראיין, אבל לא עשיתי את זה"
לאחר שהמפכ"ל הבהיר אתמול כי לא יתפטר מתפקידו, אמר היום השר בן גביר "פיטורי המפכ"ל? לא על הפרק כרגע" | "המפכ"ל מקיים את המדיניות שלי, הטענות הן לא כלפיו"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (ראשון) להצהרתו של המפכ"ל קובי שבתאי, שהצהיר אתמול כי טענה בעיתוי הדחתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. בראיון ל-ynet אמר בן גביר כי: "השמאל הקיצוני ופורום הניצבים לשעבר מפעילים עליו לחץ, הוא עומד בזה בצורה די מכובדת. לגבי פיטוריו – כרגע זה לא על הפרק".

עוד אמר בן גביר כי: "המפכ"ל ואני עובדים בשיתוף פעולה, יושבים ביחד. שמעתם אתמול שהוא לא חוזר בו מהמלצתו להעביר את ניצב אשד מתפקידו. מדובר כאן בהחלטה מקצועית. הרי אם לא הייתי מקבל את המלצתו של המפכ"ל, מה הייתם אומרים?". הוא הוסיף: "לפי הסמכות שלי, אני יכול לאסור על שבתאי להתראיין, אבל לא עשיתי את זה. בנסיבות מסוימות, כל עוד זה לא מוגזם, זה גם חשוב. אני לא מכוון את הטענות שלי כלפיו".

עוד מבחזית החדשות

לשאלה האם יפטר אותו, השיב בן גביר: "כרגע זה לא על הפרק, אני לא יודע מאיפה אתם לוקחים את זה. המפכ"ל מקיים את המדיניות. שלא תהיה אי הבנה, לפעמים יש שאלות, לפעמים אני עורך בירורים, מבקש תחקירים. בסופו של דבר יש את מדיניות השר וצריך לבצע אותה".

בן גביר נשאל מי מנהל את משטרת ישראל, והוא ענה: "מי שמנהל את מדיניות המשטרה זה השר שקוראים לו איתמר בן גביר. מי שמנהל את הארגון זה המפכ"ל. אני מבין שיש כאלה שלא מוצא חן בעיניהם מהרגע הראשון שהגעתי שאנהל את המדיניות. בוא נודה על האמת, עומדים להם פורום ניצבים, אנשים כושלים, כן? אותו משה קראדי שהחריב את המשטרה, אנשים שפגעו בביטחון, למה אתם מראיינים אותם כל בוקר? למה אתם נותנים להם את הפתחון פה הזה?"

לדברי בן גביר: "אני רוצה דברים, ויכול להיות שהרצונות שלי גורמים לכך שבכל שני וחמישי בבוקר אנחנו רואים גורם אחר במשטרה מתדרך נגד בן גביר. מוגי לב, מה אתם מסתתרים מאחורי תדרוכים? תבואו ותגידו לי. אני חושב שאני יודע בדיוק מי הם אותם שניים שלושה גורמים שכל הזמן מדברים. מה קרה? הזזתי את הגבינה שלכם?"

עוד מבחזית החדשות

ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אמר ל-ynet כי: "מפכ"ל לא יכול לטעות טעויות כל כך קולוסאליות" להגיד "טעיתי" ולהמשיך הלאה. אם זאת הייתה הטעות הראשונה שלו, את יודעת מה, בסדר". לדעתו "אשד התנהג בסדר גמור. הוא לא מדבר בחוץ את מה שהוא אומר למקורביו. הוא מאוד מאוד נפגע מההליך הדבילי הזה שהשר והמפכ"ל עשו עליו. הוא התנהג בסדר, הוא היה ממלכתי, הוא לא זלזל באף אחד. כולם כיבדו אותו".

עוד הוסיף עמית: "עכשיו, כשיש מפכ"ל חלש, כשהשר מתלונן עליו, צועק על כולם, מכניס רעשים איומים לתוך המערכת ולא נותן לה לעבוד בצורה שקטה ומקצועית, אנחנו בצרה מאוד גדולה. אם בן גביר ילך, אז יהיה אפשר לנסות לעצור את הקטסטרופה שקוראת במשטרה. בן גביר מונה לתפקיד על ידי ראש ממשלה לא אחראי, והוא גם מצטער שהוא מינה אותו. הוא לא מבין בתחום הזה כלום, הוא לא יכול לקבל החלטות מהסוג הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים