שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר לביטחון לאומי אחרי הביקור בירדן: "ישראל היא לא מדינת חסות של הירדנים"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב לפגישת נתניהו עם מלך ירדן, שבה הועלה נושא הר הבית | בן גביר: "לפי הסטטוס קוו, יהודים רשאים לעלות הבית"
מלך ירדן עבדאללה | צילום: שאטרסטוק Alexandros Michailidis

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין היום (רביעי) ל-ynet והתייחס לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן, שהתקיימה אתמול בעמאן. סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן פרסמה הודעה לאחר הפגישה, ובה נכתב כי "המלך עבדאללה הדגיש בפני ראש ממשלת ישראל את חשיבות השמירה על המצב במסגד אל-אקצה". בן גביר, שעלה להר הבית מספר ימים לאחר הקמת הממשלה, ספג גינויים מבית ומחוץ ובין היתר גם מירדן. בתגובה לפגישה אתמול אמר בן גביר כי "נתניהו לא אומר לי לא לעלות להר הבית. לפי הסטטוס קוו, יהודים רשאים לעלות להר הבית, ואין לי כוונה לעשות אחרת. מדינת ישראל היא לא מדינת חסות של הירדנים".

בן גביר גם התייחס לארצות הברית ואמר: "קודם כל מדינת ישראל היא מדינה עצמאית. אני מניח שהאמריקנים מבינים שחופש תנועה זה חופש תנועה, בארצות הברית לא ימנעו מיהודי להיות במקום מסוים רק כי הוא יהודי" טען בן גביר.

עוד מבחזית החדשות

השר התייחס גם למסיבת העיתונאים שקיים אמש עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שבה הבטיח להקים משמר לאומי. בן גביר טען שגם בממשלה הקודמת הבינו את הצורך במשמר לאומי אך הגוף שהוקם "מאוד דל ומאוד רזה. אף אחד לא יישם את החלטת הממשלה בנושא. היו כוונות טובות, אבל זה לא יושם". לדברי "עכשיו זה יקרה כי יש שר שעומד בראש מפלגה של שישה מנדטים, וזו דרישה קואליציוניות שלו. כשהחברים האחרים שלי ביקשו כספים לכל מיני דברים מגזריים, אני באתי ואמרתי שאני רוצה את הכסף למשטרה".

במסיבת העיתונאים, הסביר בן גביר למה לדעתו חשוב להקים משמר לאומי, ואמר כי "תרחיש הייחוס שאני שומע מרוב אנשי המקצוע במשרד הזה, במשטרה, במג"ב ובצה"ל הוא ש"שומר חומות 2" בפתח".

במסיבת העיתונאים נרשם עימות בין יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שהגיע עם דו"ח של מבקר המדינה על המצב בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות". לדברי לוי, הדברים נעשו במחאה על כך שבן גביר מונע מהמפכ"ל להגיע לדיון בוועדה שדנה על הדו"ח ובן גביר השיב "זה לא נכון ומיקי לוי יודע את זה".

עוד מבחזית החדשות

לטענת בן גביר "התקשרו אליי ביום ראשון ואמרו לי לבוא מחר יחד עם המפכ"ל לדיון בוועדה. אמרתי להם שהלו"ז שלי מלא כל יום, אז שייתנו לי שלושה תאריכים בחודש וחצי הקרובים ונעשה את זה. לצערי, במקום לתת לי שלושה תאריכים, הם הלכו לתקשורת". עוד אמר השר כי: "המטרה של מיקי לוי היא לקבל ידיעות בתקשורת, אז שיבושם לו, אני לא נגד. אם המטרה היא לקיים דיון רציני אז אני בעניין, אבל אני לא יכול לבוא מהיום להיום".

היום, בדיוני הוועדה לביקורת המדינה, התייחס לוי להגעתו אמש למסיבת העיתונאים, ואמר כי "לא נאפשר לדרוס את הכנסת. לא ייתכן שהוועדה תרצה לקיים דיון על דו"ח חשוב כל כך, והמפכ"ל לא יבוא כי השר מונע זאת". לדברי לוי, "אם השר בן גביר מונע מהמפכ"ל לבוא לכנסת, הכנסת תבוא אליו. אני הגעתי להביא לו את הדו"ח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים