שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר היוצא בר-לב אישר את המינויים של המפכ"ל
סוער בצמרת
לאחר הפרסום כי בן גביר דרש מהמפכ"ל להקפיא מינויים של שני קצינים בכירים, השר הנוכחי חתם על קידומם | גורמים בסביבת בן גביר: "חבל שהמפכ"ל נותן לזה יד"
קובי שבתאי ועמר בר לב | צילום: דוברות המשטרה

לאחר פרסום דרישת בן גביר, השר המיועד לביטחון לאומי ממפכ"ל המשטרה לעצור שני מינויים של בכירים עד כניסתו לתפקיד, החליט אתמול (שלישי) השר לביטחון פנים עמר בר לב לחתום על המינויים.

המינוי המדובר עליו חתם השר הוא, מינויו של ניצב משנה ברק מרדכי לתפקיד מרחב איו"ש במג"ב והעלאתו לדרגת תת ניצב. לשכתו של בר לב הודיעה אתמול למשטרה כי השר חתם על כל המינויים והדרגות שהגישה המשטרה, ובהם גם שני המינויים מעוררי המחלוקת בין המפכ"ל קובי שבתאי לבן גביר. עוד הודיעו מלשכתו של בר לב כי טקס הדרגות והמינויים בהשתתפות השר ייערך מחר. 

אתמול, כאמור, פורסם כי המפכ"ל החליט לקדם את עוזרו וקצינים אחרים, בעוד שהשר המיועד דרש שהמינויים יוקפאו. למרות זאת, בן גביר נחל ניצחון חלקי, עם הקפאת מינויו של עוזר המפכ"ל, נצ"ב רועי ולדמן, למפקד מרחב לכיש במחוז דרום. מינוי זה ימתין עד לכניסת השר המיועד למשרד לביטחון לאומי. קצינים בצמרת המשטרה אמרו כי ביקשו מהשר בר לב להמתין לשר החדש שיחתום בעצמו על המינויים, אך לטענתם הוא סירב, וכאמור חתם אתמול על המינויים.

בכירים במשטרה טענו כי "זה מציב את המשטרה בין הפטיש לסדן ויוצר אווירה עכורה בארגון. ברגע שהשר חתם, אין דרך לעכב את המינויים והדרגות. יש כאן מלחמה של בן גביר מול בר-לב". ניצב בדימוס אורי בר לב התייחס אתמול למחטפים שניסה לבצע המפכ"ל שבתאי רגע לפני כניסת בן גביר ללשכת השר וטען "זו תקופה של העברת שלטון, מהפך פוליטי, אז כל דבר כזה הופך למשבר".

בסביבת בן גביר הגיבו למינויים ואמרו כי השר בר לב "חושב שישראל היא רפובליקת בננות". לטענתם "יש להצטער שהמפכ"ל שבתאי נותן לזה יד. יש חוק וסדר במדינה, ומי שפועל בניגוד לחוק ומבצע מחטפים, האחריות היא עליו. חבל שמכניסים שוטרים לאשליה כאילו הם מקבלים תפקיד כשהשר המיועד יבחן את כל המינויים וידון בהם מחדש".

לאור ההתפתחויות הבהיר בן גביר למפכ"ל שבתאי כי יהיה לו קשה לעבוד ללא אמון בין הצדדים. בסביבתו אומרים, "איתמר שם את המשקעים שהיו בין השניים בצד ורוצה לעבוד עם המפכ"ל בשיתוף פעולה, אבל אמון זה דבר חשוב שיהיה למפכ"ל, גם כדי להוביל את המשטרה וגם כדי לעבוד עם השר, כרגע הוא הולך מאחורי הגב באופן לא ראוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים