שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השמאל מתכנן: יו"ש מחוץ למפת עדיפות לאומית
בניגוד להבטחת 'ימינה'
איילת שקד נשמעה נחרצת אמרה לפני כחודשיים בראיון: "השמאל יכול לדרוש עד מחר, ההתיישבות ביו"ש לא תוצא מרשימת אזורי עדיפות לאומית"
איו"ש | צילום: תנועת רגבים

למרות הבטחות 'ימינה': מבחן רציני עומד לקואליציה, לאחר שהבוקר (א') דווח כי במפלגת ה'עבודה' נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת הצגת מפה חדשה של אזורי עדיפות לאומית, אשר יוצאו ממנה כמה יישובים מיהודה ושומרון ויוכנסו כמה יישובים מהפריפריה.

כזכור, לפני כחודשיים כאשר נחשף בגלי צה"ל את דרישת העבודה ומרצ דורשות לשנות את מפת העדיפות הלאומית, בכירים בימינה התעקשו: "אף ישוב ביהודה ושומרון לא יוסר מהרשימה".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר בחודש ספטמבר האחרון: ״נצביע היום בעד אבל אנחנו בהחלט חושבים שצריך לגבש מחדש את הרשימה. להוציא ממנה ישובים, בעיקר התנחלויות ומנגד להוסיף ישובים אחרים, על כך נעמוד בחודשים הקרובים״.

בלשכת ראש הממשלה לא התייחסו לפרטים, אולם שרת הפנים איילת שקד נשמעה נחרצת ואמרה אז בראיון לערוץ 7: "השמאל יכול לדרוש עד מחר, ההתיישבות ביו"ש לא תוצא מרשימת אזורי עדיפות לאומית".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר: "הדרישה מעוררת חשש אמיתי שלא מדובר בממשלה בעשר מעלות ימינה כפי שהתחייב העומד בראשה ראש הממשלה נפתלי בנט ועליו למנוע את היוזמה שעלולה להיות תאונת דרכים לכל מי שהוא ימני".

לדבריו, "ההתיישבות זוכה לעדיפות כיעד אסטרטגי של מדינת ישראל ומתוך הבנה שההטבות נועדו לחזק את היישובים ולעודד בהם התיישבות על אף אתגרים שונים. העדיפות ניתנת גם כדי למשוך זוגות צעירים מחוץ לגבולות גדרה-חדרה ולכן הן מופנות לנגב, לעוטף, לגבול הצפוני וגם ליהודה ושומרון".

"אם יוציאו את היישובים מיו"ש מרשימת העדיפות הלאומית לאחר שכבר הוחלט באופן שרירותי להפסיק בהם פיתוח כבישים המסר הוא ברור, לא זו הממשלה ולא זו הדרך לה הצביעו רבים מתושבי יו"ש ובכלל זה למעלה מ-40% מתושבי אפרת שבחרו ימינה. אין אלא לקוות שראש הממשלה יוכיח שהוא שומר על ההגה ולא מאפשר לאחרים להסיט אותו", כך עודד רביבי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים