שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השמאל יציג דו"ח נגד ההתיישבות הצעירה
"ההתיישבות האלימה"
בכנסת יתקיים היום כנס בנושא אלימות מתנחלים אותו מובילים חברי הכנסת מוסי רז, איבתיסאם מרעאנה ואוסאמה סעד • ב'שלום עכשיו' פועלים להרס המאחזים עם דו"ח חדש
מאיר פרוש בסיור ביצהר | צילום: דוברות

דו"ח חדש של תנועת 'שלום עכשיו' שיוצג היום בכנסת מראה כי רוב מקרי אלימות המתיישבים כלפי פלסטינים התרחשו בסמוך למאחזים לא חוקיים, על אף שתושבי המאחזים מונים כ- 5 אחוזים בלבד מכלל המתנחלים. לפי הדו"ח, מוקדי האלימות המרכזיים הם מאחזי יצהר, עדי עד, אש קודש, חוות מעון והגבעה של רונן.

הדו"ח, תחת הכותרת "ההתיישבות האלימה" יוצג בכנסת במהלך כנס בנושא אלימות מתנחלים אותו מובילים חברי הכנסת מוסי רז, איבתיסאם מרעאנה ואוסאמה סעד.

בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם 'שלום עכשיו' נכתב כי הארגון "דורש מהממשלה לפרק את המאחזים האלימים ולפעול ביד קשה נגד מתנחלים אלימים ומנהיגיהם". לטענת הארגון, "אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים ורכושם הפכה בחודשים האחרונים לעניין שבשגרה. כמעט מדי יום מתקבלים דיווחים על אירועי אלימות המתרחשים בכל רחבי הגדה הנתקלים באזלת יד פושעת של כוחות הביטחון וזאת למרות מקרי אלימות אשר התרחשו מול עיניהם של חיילי צה"ל. לאחרונה ציינו גורמים ביטחוניים כי בשנת 2020 ובמחצית הראשונה של 2021, מספר אירועי אלימות מתנחלים כמעט והוכפל ביחס לשנת 2019".

ב'שלום עכשיו' טוענים, כי הדו"ח בחן לעומק נתונים שאסף משנת 2012 ארגון זכויות האדם 'יש דין', המתעד את מקרי האלימות ובמקרים רבים אף מגיש תלונות לגורמי אכיפת החוק. הארגון תיעד 1256 מקרי אלימות המהווים מדגם מייצג של הנעשה בשטחים. מקרי האלימות אשר התרחשו כלפי כוחות הביטחון ופעילי שמאל אינם מובאים בדו"ח.

מהדו"ח עולה כי 63 אחוזים ממקרי האלימות המתועדים התרחשו בסמוך למאחזים לא חוקיים, וזאת על אף שתושבי המאחזים מונים כ-5 אחוזים בלבד מכלל אוכלוסיית המתישבים (כ- 22,000 מתוך כ- 450,000).

עוד עולה מהדו"ח כי מתוך המקרים שתועדו, 584 מהם (47%) היו מקרי אלימות פיזית, 560 מקרי פגיעה ברכוש דוגמת תג הצתות, פגיעה ברכבים, ריסוס גרפיטי, השחתת שדות, כריתות עצים ועוד (45%) ו – 112 מקרי השתלטות על אדמות על ידי מתיישבים ממאחזים סמוכים (8%).

הדו"ח מצביע על חמישה מוקדי אלימות מרכזיים: המאחזים סביב יצהר, עדי עד, אש קודש, חוות מעון והגבעה של רונן. במוקדים אלה נרשמה בשנים האחרונות התרחבות ניכרת של אותם מאחזים אשר כללה גם השתלטויות על קרקעות.

ב'שלום עכשיו' מצביעים על קשר ישיר בין תופעת האלימות לבין השתלטויות על קרקעות ומציינים כי שתי התופעות הן חלק מאסטרטגיה מכוונת של מפעל ההתיישבות שנועדה לנשל פלסטינים מאדמתם ולהתיישב במקומות מבודדים בעומק הגדה על מנת להקשות בעתיד על יישום פתרון של שתי מדינות לשני עמים.

"הדו"ח מוכיח מעל לכל ספק כי לאלימות מתנחלים המשתוללת יש כתובת", אומרים הבוקר ב'שלום עכשיו'. "המאחזים הלא חוקיים, הזוכים לגיבוי של הנהגת המתנחלים כדי לסכל פתרון מדיני, מתפקדים בשנים האחרונות כמוצבי הטרור היהודי בשטחים. במקום להתייחס אליהם כ'התיישבות צעירה', הגיע הזמן שהממשלה תאכוף את החוק ותפרק אותם. שר הביטחון גנץ חייב להתעורר ולהורות תחילה על פירוק חמשת המאחזים המהווים מוקדי האלימות המרכזיים, ולהנחות את כוחות הביטחון לנהוג באפס סובלנות כלפי מתנחלים אלימים ומנהיגים המסיתים לאלימות. זו הדרך היחידה להחזיר את הביטחון והשקט ולמנוע את הרצח הבא".

ב'שלום עכשיו' הוסיפו וציינו, כי "ארגון 'יש דין' לא מתעד את כלל האירועים בשטח ובידי ארגוני זכויות אדם נוספים ובידי מערכת הביטחון תיעוד נרחב של אירועי אלימות נוספים כלפי פלסטינים, זאת לצד אירועי אלימות מתנחלים רבים כלפי כוחות הביטחון וכלפי פעילי שמאל. יחד עם זאת, ניתן לומר כי נתוני הארגון מהווים מדגם מייצג לנעשה בשטחים".

חה"כ אורית סטרוק התייחסה הבוקר לכנס אלימות המתנחלים של מוסי רז ואמרה כי מדובר ב"קמפיין שרץ בחודשים האחרונים ע"י השמאל הקיצוני והוא מתוזמן וממומן היטב על ידי האיחוד האירופי". בראיון לרשת ב' אמרה, כי "הקמפיין הזה לוחץ את שר הבטחון גנץ, אז הוא מתכנס עם כל ראשי המערכת ומקים מחדש את צוות שי ניצן. דם יהודי נשפך כמים ואתם מתעסקים עם כמה נערים".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, התייחס הבוקר לכנס שייערך היום במשכן הכנסת ואמר כי "עבודה בעיניים על פי הפירוש במילון היא מעשה הונאה, שכנוע בדבר שאינו נכון. מעשה שכזה מתרחש היום בכנסת ישראל בהובלתם של חברי כנסת ובאישורו של יושב ראש הכנסת. תחת הכותרת 'עוצרים את אלימות המתנחלים' יתכנסו היום אישי ציבור, נציגי ציבור ותנועות שמאל ציוניות ופוסט ציוניות. הבעיה היא לא במהות אלא בעובדות, אלימות המתנחלים נשמעת כותרת מפוצצת אלא שעל פי נתוני משטרת מחוז ש"י כפי שפורסמו שבוע שעבר, בשנת 2021 התרחשו 7 אירועי תג מחיר, נרשמו 21 חיכוכים ונרשמה ירידה של 60% משנים קודמות".

רביבי הוסיף וציין, כי "על פי דיווחים שונים, בשנת 2021 נרשמו 87 אירועי יידויי אבנים כלפי רכבים פלסטינים. אני מגנה כמובן כל אלימות, אולם כשמאז תחילת נובמבר נרשמו למעלה מ-80 אירועי יידויי אבנים כלפי רכבי יהודים ביו"ש, כשמאז חמישי האחרון אנחנו סופרים נרצח ופצועים בירושלים מישהו צריך לומר למסיתים ולצועקים 'אלימות המתנחלים' שזה לא בכמות, לא בהיקפים ולא בתדירות שמנסים להציג, שהכנסת היא לא מקום להונאת הציבור, שהכנסת היא מקום עם קצת יותר יושרה ואמינות. שלקיחת תופעת שוליים והפיכתה לכתם על אוכלוסייה שלמה בחוסר פרופורציה גובלת בחוסר הגיון ויושרה. מפעל ההונאה שנכנס בשערי הכנסת הופך אותה למגוחכת, למנותקת מידי ובמה זולה לשנאה וחוסר היצמדות לאמת. אם מבקש יו"ר הכנסת לדאוג לתדמיתו של המשכן כהוגן והגון ידחה את מופע השנאה שלוקח חלק בהסתה ויאמר לא לאלימות, לא להסתה, לא להכללה ולקבוע את הכנסת כמקום רציני ופחות מגוחך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים