שיתוף
תגובות
חדשות » הכנסת ה-25: טקס ההשבעה יוצא לדרך
יום חג במשכן
הטקס החגיגי יתקיים במעמד נשיא המדינה ובכירים נוספים שיגיעו לאולם המליאה | 120 הנבחרים יישבעו אמונים ויהפכו לחברי הכנסת ה־25
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

היום (שלישי) בשעה 16:00 החל ישיבת כנסת ראשונה החגיגית, במהלכה ישבעו אמונים   120 חברי הכנסת ובזאת יתחילו רשמית את תפקידם. תחילה יוקרא במליאה נוסח השבועה, ובסיומה יקרא מזכיר הכנסת את שמות כל אחד מהח"כים שיצהיר "מתחייב/ת אני".  בסיום הישיבה החגיגית יתקיים טקס הרמת כוסית בכניסה לטרקלין שאגאל, שם גם ייערך הצילום המסורתי המשותף של ראשי הסיעות יחד עם נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון.

במשכן הכנסת סיימו את כל ההכנות לקראת ההשבעה. חברי הכנסת יגיעו לאולם המליאה בליווי משפחותיהם. בשעה 15:00 התקיים בכנסת טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה יצחק הרצוג, שלאחריו הוא ברך את חברי הכנסת וחתם בספר הנשיאים.

נתניהו שאף לאשר את ממשלתו החדשה היום בכנסת, אך המאבק על המאבק על התיקים בין השותפים העתידיים עיכב את חתימת ההסכמים הקואליציוניים. 

נתניהו מקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה | צילום: קובי גדעון , לע"מ

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר לפני הטקס כי "לא ניתן לשמאל ולהסתדרות להכתיב מדיניות כלכלית". עוד הוסיף סמוטריץ' כי "הטרור הרים את ראשו ואנחנו רואים את זה במיוחד ביהודה ושומרון. דקירות, ירי, דריסות, אבנים. חייבים לעצור את הדבר הזה. כדי לעשות את זה אנחנו חייבים לעבור מהגנה להתקפה, לרדוף בנחישות אחרי המחבלים ושולחיהם. לפעול בעוצמה מול הטרור. לדאוג שכל מי שירים יד או נשק או אבן, יידע שדמו בראשו, והוא וסביבתו ישלמו על כך מחיר כבד".

עוד מבחזית החדשות

לדברי סמוטריץ' "בשיתוף פעולה מלא עם חברי איתמר בן גביר ויחד עם כל השותפים בממשלה בראשות בנימין נתניהו, נחזיר בעזרת השם את הביטחון והמשילות, נתקן את מערכת המשפט, נסדיר ונפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, נסכל את מאמצי הרשות הפלשתינית להשתלט על השטח ולהקים מדינת טרור, נחזק את הזהות היהודית של המדינה ונטפל ביוקר המחיה כדי לאפשר למדינת ישראל לצמוח ולאזרחי ישראל כולם לחיות בכבוד. הפעם לא ניתן לאף אחד מבית או מחוץ לגנוב לנו את הקול, ונבטיח שמי שבחר ימין יקבל ימין".

"בזירה הפנימית אנחנו לא ניתן גם להסתדרות או לכל גורם אחר בשמאל להחליט עבורנו ולהכתיב את המדיניות הכלכלית ואת המינויים בממשלה החדשה", אמר סמוטריץ'. "רק אזרחי ישראל יקבעו איזו ממשלה תקום בישראל ומה תהיה המדיניות שלה, והם אמרו את דברם בצורה חדה וברורה לפני שבועיים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים