שיתוף
תגובות
חדשות » הר הבית: המשטרה עצרה 16 בני אדם שהפרו את כללי המקום
כאלף בני אדם, כולל שרים וח"כים, עלו הבוקר להר הבית לרגל תשעה באב | המשטרה עצרה יהודים וערבים שהפרו את כללי הביקור במקום | גינויים בעולם הערבי
כוחות משטרה רבים בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה עצרו הבוקר (חמישי) 16 בני אדם בחשד שהפרו את כללי הביקור בהר הבית. כאלף איש עלו הבוקר למקום לרגל צום תשעה באב, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בנוסף עצרו גם שני חשודים ערבים שניסו לשבש את עליית היהודים למקום ללא הצלחה. בעולם הערבי גינו: "כיסוי ישראלי רשמי לפלישות המתמשכות".

מאות שוטרים ממחוז ירושלים, יחד עם כוחות תגבור משטרתיים ולוחמי מג"ב, פועלים לאבטחת המתפללים שפוקדים את הכותל המערבי והעיר העתיקה מאז אמש, ערב תשעה באב. במשטרה פועלים גם הבוקר לאבטח את המבקרים בהתאם לכללים בהר הבית.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה הבוקר להר לרגל צום תשעה באב ואמר: "זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". בן גביר עדכן מראש את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לבקר במקום. בהמשך עלו להר גם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, וחבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד).

עוד אמר בן גביר: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור – כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. "כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל ביננו ומפריד ביננו. האחדות חשובה, אהבת ישראל חשובה". השר וסלראוף אמר: "אנחנו נמצאים בתשעה באב בהר הבית, המקום הכי קדוש לעם ישראל. כל היהודים במשך אלפיים שנות גלות התפללו והתחננו להגיע למקום הזה, לעלות להר הבית. בעזרת השם שנזכה לבניין בית המקדש".

העלייה הבוקר התקיימה על רקע מתיחות ביטחונית. הלילה נהרג פארס אבו סמרה בן ה-14 מירי כוחות צה"ל במהלך עימותים בקלקיליה. במהלך פעילות הכוחות בעיר התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהשיבו בירי.

עליית השרים וחברי הכנסת הבוקר עוררה גינויים בעולם הערבי. משרד החוץ של ירדן פרסם הודעה חריפה ובה כתב: "מגנים את הגעתו של השר לביטחון לאומי הישראלי למתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא. אנו מזהירים מפני ההשלכות המסוכנות בלתת לקיצונים להגיע להר הבית ולאפשר להם לבצע פרובוקציות תחת אבטחה של משטרת ישראל".

"העלייה הזו של השר, ביחד עם פעולות במקום מצד קיצוניים, מהווה הפרה פרובוקטיבית והפרה של החוק הבינלאומית ושל הסטטוס קוו ההיסטורי בירושלים. המשך הצעדים החד צדדים הישראלים ביחד עם ההפרות המתמשכות לסטטוס קוו מאיימים לפוצץ את המצב לעוד מעגלים של אלימות". הירדנים הזכירו, כמו בכל הודעת גינוי שלהם, כי הוואקף הירדני הוא הגוף שאמון על ניהול אתרי הקודש המוסלמים במקום, והדגישו את זכות העם הפלסטיני למדינה עצמאית עם עיר בירה במזרח ירושלים.

משרד החוץ הפלסטיני תקף את "הסתערותו של השר הפשיסטי הישראלי בן גביר על מסגד אל-אקצא, בהשתתפות קיצונים מחסידיו". בהודעה שפרסם המשרד הוא ראה בכך "כיסוי ישראלי רשמי לפלישות המתמשכות", ו"התוכנית לייהוד מסגד אל-אקצא". במשרד החוץ הפלסטיני הטילו על נתניהו את האחריות לעלייה הבוקר, וקראו להתערבות בינלאומית, "להגנה על ירושלים והמקומות הקדושים, ובראשם אל-אקצא".

עוד מבחזית החדשות

דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי עליית השרים וחברי הכנסת הבוקר היא "הסלמה מסוכנת של מלחמת הדת שמנהל הכיבוש נגד ירושלים ומסגד אל-אקצא המבורך". בהודעה נכתב כי: "מדובר בפרובוקציה נגד רגשות כל עמנו, אומתנו הערבית והאיסלאמית, וזלזול הכיבוש בעמדה הערבית הרשמית והפופולרית. העם שלנו יגן על זהותו של מסגד אל-אקצא המבורך וישמור על זהותו האיסלמית והערבית, בכל ההקרבות שיהיו, כי אל-אקצא תמיד היה הטריגר למהפכות ולמרד".

"העם שלנו לא יאפשר לכיבוש הישראלי להעביר את תוכניותיו במסגד אל-אקצא, ההיסטוריה מבטיחה שהעם שלנו האמיץ לא יעביר את פשעי הכיבוש נגד המקומות הקדושים בלי תגובה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים