שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הרשות להגנת הפרטיות: עובדים בחברת ביטוח גנבו מידע רפואי וסחרו בו
על פי החשד עובדים שלפו מידע רב על מבוטחים ומכרו אותו למשווקים בתחום הבריאות | הרשות להגנת הפרטיות החרימה מחשבים והחשודים נחקרו באזהרה
מעצר אילוסטרציה | צילום: TheCorgi, שאטרסטוק

הרשות להגנת הפרטיות דיווחה היום (חמישי) כי עובדים בחברת ביטוח חשודים בשליפת מידע אישי וכלכלי על לקוחות החברה, ומכירתו לבעלי עניין בתחום. הרשות ערכה פשיטה על מספר מקומות הקשורים לפרשה, ובמהלכה התנגדו חלק מהחשודים לחקירה.

הרשות להגנת הפרטיות פשטה בימים האחרונים על מספר מקומות במסגרת חקירה פלילית שהיא מנהלת ובמרכזה פרשת ריגול מסחרי וסחר במידע אישי וכלכלי של מבוטחים . על פי החשד, מידע רב על מבוטחים נשלף מהמערכות ונמכר למשווקים בתחום ביטוחי הבריאות. החשודים ביצעו את העבירות תוך נקיטת פעולות מגוונות ומתוחכמות להסוואת פעילותם.

עוד מבחזית החדשות

על אף שבחלק מהמקומות התנגדו פיזית לכניסת החוקרים, הושלמה בהצלחה פעילות חוקרי הרשות ונתפסו חומרים ממוחשבים שהוחרמו על ידי הרשות. החשודים נחקרו באזהרה על ידי חוקרי הרשות בחשד לעבירות שונות, וביניהן, הפרת חובת הסודיות במאגר המידע שברשותם וכן שימוש במידע הרגיש בניגוד למטרה לשמה נאסף.

ברשות להגנת הפרטיות הדגישו כי מידע כלכלי ורפואי אודות מבוטחים הינו מידע רגיש המוגן על פי חוק, וכי הרשות תמשיך לפעול בתקיפות נגד כל פעילות מסוג זה וכנגד כל מי שיסחור במידע מסוג זה ללא רשות. בשלב זה החקירה נמשכת ובסופה יגובשו מסקנות סופיות והמלצה בעניין הגשת כתב אישום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים