שיתוף
תגובות
חדשות » הרמטכ"ל: "תוכנית איראן בסוריה נכשלה"
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נשא נאום מסכם על תפקידו בצה"ל: "בממוצע יש פעולה מדי שבוע. בסוריה יש כעת הרבה פחות אמל"ח, בסיסים וכוחות של האיראנים"
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נשא היום (שלישי) נאום שמסכם את הקדנציה שלו, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב.  

בדבריו התייחס כוכבי לתוכנית האיראנית להתבסס בסוריה, וטען שהתוכנית נכשלה. "התוכנית הזו כללה מאות רבות של טילי קרקע אוויר, עשרות אלפי פעילי מיליציה וחיזבאללה 2 ברמת הגולן. התוכנית הזו של קאסם סולימאני נכשלה, היא לא נעלמה ויש לנו עוד עבודה רבה לעשות, אבל אם נשיא איראן היה מגיע לסוריה הוא היה מגלה שיש שם הרבה פחות אמצעי לחימה, בסיסים וכוחות של האיראנים. כל זה לא קורה מעצמו, אלא בגלל המערכה שבין המלחמות שהחלה במרץ 2013. אז זה היה בין שלוש לשבע פעולות בשנה, היום אנחנו בממוצע של כל שבוע פעילות כזו או אחרת".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף כוכבי "הסכם חדש בנושא הגרעין לא נראה באופק ואם יהיה הסכם חדש, יתכן ונחשוב שהוא לא מספיק טוב. ההסכם הקודם יצר מציאות שהחל מ-2030 היכולת של איראן לפרוץ ליכולות גרעיניות מתקדמות הייתה אפשרית. במונחים אסטרטגיים 2030 זה בעוד דקה. לכן ישראל צריכה להיות עם יכולת עצמאית לפגיעה בפרויקט הגרעין האיראני ואנו מאיצים את ההכנות לכך בשנים האחרונות, מודיעינית, עם אמצעים וחימושים יעודים נגד האתרים האיראנים וכן עם אימונים ותרגולים, ששניים מהם בוצעו רק בחצי השנה האחרונה".

הרמטכ"ל לא התייחס בנאומו לדברי הביקורת של סמוטריץ', אבל כן דיבר על "ערכיות". לדבריו ערכיות "נמדדת היכן שיש חיכוך ובמקום שבו צריך לקבל הכרעות מוסריות. אנו פועלים לצד אוכלוסייה שיש בה אויב שבמודע פועל בניגוד לדין הבינלאומי. אין כמעט חריגות וכשיש אנו מטפלים מיד בלי למצמץ ובלי עיגולי פינות, כפי שראיתם בשבועות האחרונים. יש מאות עמדות ביו"ש עם עשרות אלפי מפגשים בין חיילים לאזרחים ישראלים ופלסטינים. יש חריגות אבל הן רק בשוליים. אנו מבצעים 15 מעצרים כבדים מדי לילה בממוצע בחודשים האחרונים, וברובם תחת אש, אבל לא כל יום נהרגים ובטח לא אזרחים ויש דילמות אמיתיות וקשות ביותר". 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים