שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הרמטכ"ל ה-23: הרצי הלוי קיבל את דרגות רב אלוף
רב אלוף הרצי הלוי הרמטכ"ל ה-23 קיבל היום דרגות ונכנס רשמית לתפקידו. הרמטכ"ל כוכבי בטקס: "בימים של קיטוב ומחלוקת, השירות הצבאי המשותף מזכיר שאנו עם אחד"
הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי והרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

רב אלוף הרצי הלוי נכנס היום (שני) רשמית לתפקידו כרמטכ"ל ה-23 של צה"ל והחליף בתפקיד את רא"ל אביב כוכבי, שפושט את המדים לאחר 40 שנות שרות. הלוי קיבל את הדרגות בהתרגשות מראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. במסדר הכבוד בבסיס הקריה בתל אביב השתתפו ראש הממשלה, שר הביטחון, בכירים בצה"ל וראשי המדינה.

שר הביטחון יואב גלנט שנאם בטקס, שלח מסר לסמוטריץ' ובן גביר: "אוודא כי לחצים חיצוניים, פוליטיים, משפטיים ואחרים, נעצרים אצלי ולא מגיעים לשערי צה"ל. הרמטכ"ל כפוף לשר הביטחון ונתון למרות הממשלה". עוד הבהיר גלנט: "צה"ל הוא צבא מרתיע, יוזם והתקפי. הוא איננו מהסס ליטול סיכונים ולהפעיל כוח באופן תדיר ועצים כדי להשפיע על המציאות ולעצב אותה. לצד אלו, מתקיימים בימים אלו עומס אתגרים והחרפה באיומים, ובמרכזם מאמציה של איראן שתוכנית הגרעין הצבאית שלה נמצאת במצה המתקדם והמסוכן אי פעם. גם אויבים קרובים יותר לא שוקטים על השמרים. פוטנציאל ההידרדרות בעזה ובלבנון קיים כל העת. גם ההסלמה ביהודה ושומרון חייבת להילקח בחשבון".

עוד מבחזית החדשות

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בפתח נאומו "אני מקבל עליי היום את הפיקוד על צבא ההגנה לישראל, מגנה של מדינת ישראל ואזרחיה". "עת התגייסתי, ככל נער צעיר העומד בשערי הבקו"ם, לא תכננתי מסע ארוך שכזה. במבט לאחור, לכל תפקיד שביצעתי ב-37 שנות שירותי הייתה תרומה לרגע הזה, בו. אני מקבל עליי את הזכות לפקד על צה"ל".

עוד אמר הלוי: "ב-75 שנות עצמאותנו הפכנו ממדינה מוקפת אויבים למדינה המכתרת את אויביה בכוחה וביכולותיה המתקדמות, אך סביבנו עוד מתפתחים איומים רבים ושונים. מבעיית איראן, שלישראל אחריות מכרעת בהערכות לפתרונה, דרך גבול הצפון ורצועת עזה, ועד האתגרים ביהודה ושומרון". "תשובתנו לאיומים היא ביתרוננו הביטחוני, בהרתעה, ביכולות המתקדמות ובכשירות הגבוהה. ידעו אויבנו, את מה שאנו אומרים אנו יודעים גם לעשות, ואנו נכונים לעשות עוד הרבה מעבר למה שאנו אומרים".

"נכין את צה"ל למלחמה מול זירות רחוקות כקרובות, נרחיב את הגיוס האיכותי לצה"ל מכל שכבות האוכלוסייה, מקור כוחנו. נחזק את צבא המילואים ונשמור על צה"ל אחד, ענייני, ערכי ומקצועי, חף מכל שיקול שאיננו הביטחון".

ראש הממשלה הודה לרמטכ"ל היוצא כוכבי ואמר: "המסע מגיע היום לסיומו. מסעות מפרכים ביום ובלילה, אלונקה על הכתף, סיורים, פשיטות והסתערות על האויב. לפני 4 שנים עמדנו כאן בכניסתך לתפקיד ואמרתי: "אם נדרש למערכה כוללת, נעמוד בכך ואזרחי ישראל יעמוד מלוכדים, יחד נבטיח את נצח ישראל'".

עוד אמר נתניהו "יזמנו פעילות חסרת פשרות לבלימת הפעילות של איראן. משכנו לפעול לסיכול תוכנית הגרעין, מבצע שומר החומות תחת פיקודך אביב הנחית לחמאס את המכה הגדולה ביותר בתולדותיו. באזורינו ולא רק באזורינו, הרוצה בשלום ייכון למלחמה, והנכון למלחמה ישיג שלום".

נתניהו בירך את הרמטכ"ל הנכנס הלוי: "תמיד התרשמתי מהרצינות שלך, מהנחישות, מהיסודיות והירידה לפרטים ומשיקול הדעת שלך. מצפים ממך וסומכים עליך שתגדיל עוד יותר את יכולות צה"ל בהגנה ובהתקפה".

ראש הממשלה התייחס לאיראן ואמר: "ממשלת ישראל מזהה את הסכנה ומנחה את צה"ל לגבש תוכנית פעולה מעשית להדוף את האיום לקיומנו". "איראן אחראית ל-90% מהבעיות של המזרח התיכון. התוקפנות של המשטר הקנאי בטהראן מערערת את היציבות, משטר זה מאיים זה מאיים להשמיד אותנו ולפגוע במדינות נוספות. לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו, צה"ל יחד עם המוסד והשב"כ יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה לצוררינו".

"הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי אמר בפתח נאומו: "ניתנה לי הזכות לפקד על צה"ל". הזכרתי זאת לעצמי פעמים רבות, וביני לבין עצמי אמרתי, מודה אני. אני מודה באופן כללי ועמוק, אבל מרגיש חובה להודות לרבים. אני מודה לכל מפקדי לאורך השנים. מכולכם למדתי. אני מודה לשותפים במל"ל, במשרדי הממשלה ובמשרד הביטחון. אני מודה לכל ארגוני הביטחון, שביחד אנחנו מוכיחים ששיתוף הפעולה ביננו הוא נכס לאומי".

עוד אמר כוכבי: "ביטחון המדינה הוא בראש ובראשונה איכות המפקדים של הצבא, היה לי שירות משמעותי שהגיע לשיאו כרמטכ"ל. בכל יום פעלתי מתוך תחושה שגורל המדינה בידי צה"ל ובידי איך לשפר את ההגנה, איך למנוע פיגועים ולהשמיד איומים, ואיך לבנות צבא מקצועי, ערכי, ממלכתי ומתקדם. לא הכול מושלם ונושאים רבים מחייבים המשך שיפור, אבל ידעו אויבנו, צה״ל חזק, מותאם יותר, ועם כושר התקפי גבוה ביותר".

לסיכום אמר כוכבי "אני נפרד מצה"ל שאותו אני כל כך אוהב. מצדיע לכולכם ומודה על הזכות לפקד על צבא עם עוצמה שמעולם בכל ההיסטוריה לא היה לעם היהודי, ולפקד כנראה, על הארגון המיוחד ביותר בעולם, צבא העם, המגן על העם, שמגלם את הטוב שבעם. זהו טוב הנובע גם מהעובדה שצה"ל מאחד את העם. משרתים בצה"ל אנשים בעלי דעות ואמונות שונות אשר מוכיחים יום יום שלצד שונות אפשר לקיים אחדות וחברות. דווקא בימים אלו של קיטוב ומחלוקת, השירות הצבאי המשותף של כל גווני החברה, מזכיר לנו שאנו עם אחד, עם מטרה אחת ועם עתיד משותף אחד. זה היה חלקי, זה היה מסע טוב, וטוב וחשוב לשרת את ארצנו, אני מצדיע לכם חיילי ומכבד את כולכם, ומרגע זה אני חייל שלכם".

הרמטכ"ל הנכנס, הרצי הלוי, גדל בירושלים ולמד בתיכון דתי. התגייס לצה"ל ב-1985 ולאחר שירות בגרעין נח"ל בקיבוץ התנדב לחטיבת הצנחנים ושירת בגדוד הנח"ל המוצנח. בהמשך שימש בתפקיד מפקד פלוגת הנ"ט, עליה פיקד בלחימה בדרום לבנון. הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

הלוי נחשב כמפקד אמיץ וקר רוח, והגיע עד לתפקיד סגן מפקד סיירת מטכ"ל. הוא השתתף בכמה מהמבצעים המוכרים ביותר של הסיירת, בהם החילוץ הכושל של החייל החטוף נחשון וקסמן ומבצע החטיפה של מוסטפא דיראני, שנועד לסייע באיתור מידע על הנווט השבוי רון ארד. בתחילת האינתיפאדה השנייה מונה הלוי למפקד סיירת מטכ"ל על ידי הרמטכ"ל דאז שאול מופז שהעלה אותו לדרגת סא"ל.

בהמשך תפקידיו קיבל הלוי דרגת אלוף משנה מהרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון, ונשלח ללימודים בארצות הברית. ב-2005 חזר לארץ ומונה למפקד חטיבת מנשה, שפועלת גם נגד מחבלים במחנה הפליטים בג'נין.

עוד מבחזית החדשות

ב-2007 מונה למח"ט הצנחנים וכעבור שנה הוביל את החטיבה במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. ב-2009 מונה לראש חטיבת ההפעלה. כמי שהכיר היטב את סיירת מטכ"ל ואת מערך המ"מ, הייתה לו תרומה משמעותית במאמץ לסיכול פעולות טרור כמו גם פעילות בין המלחמות, בעיקר נגד איראן, חיזבאללה וחמאס.

בשנת 2011 מונה למפקד עוצבת הגליל, וכעבור שלוש שנים מונה למפקד פו"ם, על אף שראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ביקש למנותו למזכירו הצבאי. בשנת 2014, אחרי מבצע צוק איתן, מונה לראש אגף המודיעין ובשנת 2018 מונה למפקד פיקוד הדרום . לפני כשנה מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

לפני כשלושה חודשים אושר מינוי כרמטכ"ל, בתקופת ממשלת המעבר בראשות יאיר לפיד. הבוקר כאמור, נכנס הלוי רשמית לתפקיד וקיבל את הדרגות החדשות, ובכך הפך להיות הרמטכ"ל ה-23 של מדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים