שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל בטקס קצינים: "לא לערב את המדים במחלוקת"
הרמטכ"ל הרצי הלוי, נאם היום בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 והתייחס לעימותים במדינה | "שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים"
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נשא היום (חמישי) נאום בטקס קצינים בבה"ד 1, והתייחס למחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה במערכת המשפט. הרמטכ"ל קרא לאנשי הצבא להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לגבולות הצבא. "אנו, מפקדי צה"ל בכל הדרגים, ומהיום גם אתם, הקצינים והקצינות, עומדים על העיקרון, משימתו של צה"ל משימה לאומית אחת היא, ואין בלתה: הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. המשרתים בצה"ל כפופים לחוק ולפקודות הצבא ופועלים על פי רוח צה"ל וערכיו. לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד, מלוכד סביב משימותיו המורכבות".

"נכבד את אופיו המיוחד של כוח המילואים שלנו, נזכור ונזכיר: שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הרמטכ"ל: "הם יבואו למילואים, ילבשו את המדים, ישאירו את המחלוקת בחוץ וייצאו למשימה שכם אל שכם, כתף אל כתף. כאשר הם אינם בשירות פעיל, אנשי המילואים הם אזרחים ואזרחיות ועומדות להם כל הזכויות מהן נהנים אזרחים במדינה דמוקרטית; ההפרדה הזו הינה הדרך היחידה לקיים צבא מילואים שנחיצותו רבה מאוד".

,בטקס נאם גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג שאמר: "המפקד הממלכתי חורט על דגלו את ערכיה של המדינה היהודית והדמוקרטית, שבה וי"ו החיבור בין היהודית לדמוקרטית מַלְחִימָה ערך עליון אחד. ואם יורשה לי בהערה אישית- אתם ההשראה שלי בימים אלה שאני עושה כמיטב יכולתי, יום ולילה, מתוקף תפקידי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו קרע נורא בתוכנו וישמרו על מדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח ערכי מגילת העצמאות המקפידה על שלטון חוק מכל משמר ועל זכויות האדם והמיעוטים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים