שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון: "כל מי שקורא לאי התייצבות פוגע בביטחון המדינה"
על רקע העלייה בקריאות לסרבנות בקרב אנשי המילואים, הזהיר הרמטכ"ל "המוכנות היא שילוב בין הכשירות ללכידות, גם כשיש מתח ביניהם"
הרמטכ"ל, הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

בעיצומו של "יום ההתנגדות", תקף הבוקר (שלישי) הרמטכ"ל הרצי הלוי בחריפות את הקריאות לאי התייצבות למילואים, ואמר כי "כל מי שקורא לאי התייצבות, פוגע בצה"ל ובמדינה". את הדברים אמר בוועדת חוץ וביטחון בכנסת.

הרמטכ"ל אמר את הדברים על רקע הצהרותיהם של לוחמים וקצינים במילואים ששיגרו מכתבים לשר הביטחון והודיעו לו שאם החקיקה ממשיכה הם לא יתייצבו לשירות אם יידרשו לכך.

עוד מבחזית החדשות

בדיון, שהיה ברובו סגור לתקשורת, הציג הרמטכ"ל את הערכת המצב האסטרטגית והמבצעית והתייחס גם לזירות השונות. "בגזרות השונות, גם הרחוקות וגם הקרובות, מחייבות את צה"ל להיות עירני ודרוך לחזק את ההרתעה, כדי להצליח לקיים מציאות טובה לכל אזרחי מדינת ישראל. האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה בכשירות ובלכידות, גם כשיש מתח ביניהן. המטרה היא לשמר אותן ביחד". עוד אמר הלוי כי "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה פוגע בביטחון המדינה. היעד המרכזי להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות של החברה הישראלית".

אין זו הפעם הראשונה שבה מתייחס הרטמכ"ל לקריאות הסרבנות בצה"ל. בשבוע שעבר במהלך שיחה עם אנשי מילואים בתרגיל, אמר הלוי כי ״מי שקורא קריאות לא להתייצב למילואים כמחאה, פוגע באופן ישיר בצה"ל. אם לא נתאמן היום, הכשירות של הצבא תפגע וכשנדרש להפעיל אתכם נהיה פחות מוכנים".

גם שר הביטחון גלנט גינה את התופעה. לפני כשבוע אמר כי "עוצמת צה"ל נשענת על אחדות שורותיו מול האויב. הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו. אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל, השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים