שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל באיגרת לחיילים: "אם לא ישרתו הטובים ביותר לא נוכל להתקיים כמדינה באזור"
דרמטי
על רקע המחאה נגד החקיקה המשפטית והודעתם של אנשי מילואים על הפסקת התנדבותם | פרסם הרמטכ"ל הרצי הלוי איגרת לחיילים
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

על רקע הודעתם של אלפי מילואימניקים, מכלל יחידות הצבא, כי הם מפסיקים להתנדב למילואים, כתב היום (ראשון) הרמטכ"ל הרצי הלוי איגרת לחיילים ובו ציין כי השירות בצה"ל הוא חובה שהיא זכות גדולה, גם בסדיר וגם במילואים. "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר, לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור".

"יעוד צה"ל לא השתנה בחלוף 75 שנה, להגן על המדינה, לנצח במלחמה, להבטיח את קיומה", כתב הלוי. "ייעוד זה לא השתנה גם בימינו אנו. עוצמתו של צה"ל בעליונות האנושית, במוכנות הגבוהה למלחמה ובלכידות הפנימית והחיצונית".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב הלוי "אני נדרש לדבר איתכם על החשיבות של הכשירות והלכידות בזמן מחלוקת", הסביר הרמטכ"ל. "פעלנו כדי להישאר מחוץ למחלוקת, אך נוכח עצימותה בחברה הישראלית, נקלענו לתוכה והלכידות נפגעת. חובתנו למנוע מהסדקים להתרחב".

לדבריו של הלוי, כשהמחלוקת גולשת לשורות צה"ל ופוערת בו סדקים, לוחם ביבשה עלול לטעות ולחשוב שטייס בחיל האוויר לא יסייע לו בגלל אותה מחלוקת. טייס בחיל האוויר עלול לטעות ולחשוב שניתן לא להתכונן ולשמור על כשירות למלחמה, בשעה שבפועל בצה"ל עשויים להזדקק לו בקרוב. "אלה סדקים מסוכנים" אמר הלוי.

"גדלנו על אחוות לוחמים, גדלנו על רעים לנשק – ביבשה, באוויר ובים", הדגיש הלוי בפנייה לחיילי צה"ל. "זכרו את טייסי הקרב במלחת יום הכיפורים, לפני 50 שנה, שהנמיכו טוס לסייע לכוחות הלוחמים, חלקם לא הגביהו עוד לאחר שנפגעו. זכרו היום את טייסי המסוקים שנכנסו לפני 17 שנה לפנות פצועים במלחמת לבנון השנייה, תוך סיכון חיים. חשבו על כל כוח יבשה שיראה טייס נוטש בשטח אויב, הוא יעשה הכֹול כדי לנוע, להגיע ולהציל אותו בטרם יגיע האויב".

בהמשך ציין הלוי כי רק לפני שלושה שבועות, טייסי מסק"ר הנמיכו לגובה נמוך מאוד, כדי לסייע לכוח עם פצועים במחנה הפליטים ג'נין. "כל כך רצו לסייע לכוח, עד כי הנמיכו אל מעבר למגבלות הבטיחות והביטחון כדי שיוכלו לזהות את האויב", הוסיף. "אנחנו תמיד נילחם ביחד, נסייע זה לזה ובעיקר נגן על אזרחי ישראל. גם אם יש מחלוקת – הלכידות היא ערך מקודש".

עוד מבחזית החדשות

בעקבות הודעתם של המילואימניקים כי הם מפסיקים את שירות ההתנדבות שלהם בצה"ל כתב הלוי: "אין לאף אחד מהמשרתים זכות לומר שאינו משרת יותר ואין לנו זכות לא להתייצב או לסרב לפקודה או לקריאה. אני קורא לכל אנשי המילואים, גם בימים מורכבים אלה, להפריד בין מחאה אזרחית לשירות ביטחוני ולהתייצב. הקריאות לאי־התייצבות פוגעות בצה"ל".

"הביקורת כלפי החלטה זו של חלק מאנשי המילואים, צריכה להיאמר בכבוד, מבלי לשכוח את כל מה שעשו אלה בעבור המדינה, בעבורנו ואיתנו" הוסיף הלוי. "אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו, ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל. זו הדרך היחידה בה נוכל לשמור על ייעודו של צה״ל: בהגנה על המדינה ובהבטחת קיומה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים