שיתוף
תגובות
חדשות » הרכיב נוסע על אופניים חשמליים וחוייב בפיצוי בביהמ"ש
קחו אחריות
בית משפט השלום קבע כי רוכב אופניים שהיה מעורב בתאונה עם רכב יישא באחריות של 50% מסכום הפיצוי, ואילו הרוכבים יישאו באחריות בשיעור של 25%
אופניים חשמליות | צילום: freepik

בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה, כי רוכב אופניים שהיה מעורב בתאונה עם רכב יישא באחריות של 50% מסכום הפיצוי, ואילו שני חבריו שהורכבו, כולם קטינים, יישאו כל אחד באחריות בשיעור של 25%. הקטינים והוריהם אמורים לשלם לבעלת הרכב, פיצויים בסך 40 אלף שקל, וזאת, לאחר ש-30% הופחתו מהסכום בשל אשמת הנהגת בתאונה.

בפסק הדין יוצא הדופן, קבע בית משפט כי לא רק רוכב אופניים חשמליים אחראי לנזקי תאונה, אלא גם ה "טרמפיסטים" שאיתו. משמעות פסק הדין היא שבמקרה של תאונה באחריות רוכב האופניים, האחריות לפיצויי הנזיקין שנגרמו לרכב המעורב עלולה להיות מוטלת גם על המורכבים ולא רק על הרוכב עצמו.

במקרה שהובא בפני בית המשפט, שלושת הקטינים שרכבו על זוג אופניים חשמליים אחד וכן הוריהם יאלצו לשלם סכום כולל של 40 אלף שקל. עוד נקבע כי מי שרכב על האופניים יישא באחריות בשיעור של 50% מסכום הפיצוי, ואילו שני חבריו שהורכבו יישאו כל אחד מהם באחריות בשיעור של 25%. 

במקרה זה, חברת הביטוח שילמה תגמולי ביטוח למבוטחת שלה, בעלת הרכב שנפגע כתוצאה מתאונת הדרכים עם הנתבעים, שלושת הקטינים שכבו יחד על זוג אופניים חשמליים אחד. לאחר מכן תבעה חברת הביטוח את הקטינים ואת הוריהם.

בעקבות התאונה, נגרם לרכב נזק שהוערך על ידי שמאי בסך כ-57 אלף שקל. הנערים טענו כי הנהגת סטתה למסלול הנסיעה של האופניים והתנגשה בהם, אך השופטת דנה עופר קבעה בפסק הדין כי עדותה של הנהגת הייתה מהימנה מאוד ו"עיקר האחריות לקרות התאונה רובצת על הנתבעים, רוכבי האופניים".

מסכום הנזק שנקבע כאמור על כ-57 אלף שקל, קבעה השופטת כי יש לנכות את תרומתה של הנהגת לתאונה בשיעור של 30%. התוצאה של פסק הדין היא כי הקטינים והוריהם ישלמו יחד ולחוד לחברת הביטוח כ-40 אלף שקל. 

לדברי עוה"ד מחולה שירין ואסף ורשה שייצגו את חברת הביטוח "פסק הדין שולח מסר ברור וחד. על אף שמדובר לרוב על נערים ונערות, בית המשפט מצפה מהם להתנהג באופן בוגר ולסרב באופן חד-משמעי להסיע רוכבים נוספים על אופניים חשמליים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים