שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרחבת החוק הנורבגי: אושר סופית בכנסת
הכנסת אישרה אמש ברוב של 65 מול 18 להרחיב את החוק שמאפשר את הפסקת חברותם של שרים וסגני שרים ובמקומם להכניס חברי כנסת חדשים | רק שליש מחברי האופוזיציה נכחו
מליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) את הרחבת החוק הנורבגי, בתמיכה של 65 ח"כים ו-18 מתנגדים בלבד. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי גנץ ויו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא נכחו בהצבעה.

הצעת החוק שהוגשה על ידי הליכוד תרחיב משמעותית את החוק הנורבגי. על פי החוק החדש סיעה המונה 2-1 ח"כים, רשאית להפסיק את חברותו של ח"כ אחד. בסיעה המונה 3 ח"כים רשאים שניים מתוכה להפסיק את חברותם, סיעה המונה 6-4 ח"כים רשאית להפסיק את חברותם של 3 ח"כים. בסיעה המונה בין 9-7 ח"כים – רשאים להפסיק את חברותם 4 ח"כים. סיעה המונה בין 17-10 ח"כים רשאית להפסיק את חברותם של 5 ח"כים. סיעה המונה 18 ח"כים לפחות, רשאית להפסיק את חברותם שליש מחברי הסיעה. במקומם של הח"כים המתפטרים, ייכנס לכנסת המועמד הבא ברשימה אליה שייך השר או סגן השר שהתפטר.

עוד מבחזית החדשות

בהצבעה אמש נגרמה מבוכה רבה לאופוזיציה. בשעת ההצבעה במליאה, הצביעו בטעות חברי הכנסת גדעון סער (המחנה הממלכתי) וחברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) עם הקואליציה. קודם לכן, נאלצה האופוזיציה לבטל את הפיליבסטר שתכננה כדי לעכב את אישור החוק, עקב ההיעדרות של חה"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) מהמליאה בזמן שהייתה אמורה לנאום. יו"ר סיעתה בני גנץ התייחס לכך בטוויטר וכתב: "היום היה תור חברי המחנה הממלכתי להתגלח על פאשלה בכנסת. טעויות קורות, כולנו בני אדם".

בליכוד נימקו את הצעת החוק: "היתרון המרכזי ב"חוק הנורווגי", בוודאי בגרסתו הישראלית, הוא הגדלת מספר חברי הכנסת "הפנויים" לעבודה פרלמנטרית בסיעות הקואליציה, וזאת כדי לשפר את עבודת הכנסת ואת ייצוג הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה. ההסדר מאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתפנות לעבודתם ברשות המבצעת ובכך לייעל את עבודת הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים