שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרב קרליץ: "אין סיבה לפסול עצמי מלדון בועדה"
משיב לטענות
במכתבו השיב לעורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת במכתב לנשיאת העליון השופטת אסתר חיות ולוועדת החקירה שדרשו לפוסלו בשל קרבה חברית ופוליטית לפוליטיקאים בכירים
חברי ועדת החקירה לאסון מירון הרב מרדכי קרליץ ואלוף (במיל') שלמה ינאי | צילום: דוברות הרשות השופטת

חבר ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הרב מרדכי קרליץ, ענה היום לעותרים שדרשו לפוסלו מלדון בועדה בשל סיבות של השתייכות פוליטית וחברות עם נאשמים פוטנציאליים בחקירה, כי לטענתו אין צורך לפסול עצמו מלכהן בוועדת החקירה.

כזכור, לפני כשבוע עתרו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת במכתב לנשיאת העליון השופטת אסתר חיות ולוועדת החקירה הממלכתית, בו הם דרשו לפסול את קרליץ, "דין מינויו של הרב קרליץ לחבר ועדת החקירה – בטלות", והסיבה: "הן בשל ניגוד העניינים המובהק שבו נגוע הרב קרליץ, בשל שורה של עובדות ונסיבות המציבות אותו במצב זה, והפוסלות אותו מלכהן כחבר ועדת החקירה; הן בשל מערכת הקשרים הפוליטית המסועפת ופעילותו הפוליטית של הרב קרליץ, שאינה רק נחלת ימים עברו אלא נמשכת אף כיום; והן בשל משוא פנים בדרך כלל, נוכח היותו חלק מהזרם החרדי הליטאי השולל מלכתחילה את ההשתתפות בהילולת מירון".

במכתב נכתב כי הרב קרליץ הוא "פוליטיקאי פעיל, היושב בישיבת הנהלת מפלגת "דגל התורה" והחבר בהנהלתה, ואף שובץ לרשימה לכנסת, וחבר כנסת מקלב הינו חבר של הרב קרליץ הן במובן האישי והן במובן המפלגתי".

לטענתם, "יש להניח שסוגיות תחבורתיות הנוגעות לנסיבות שהביאו לאסון הר מירון ייחקרו על-ידי ועדת החקירה הממלכתית. עולה כי הרב קרליץ הוא חבר ופעיל במפלגה שכמה מחבריה הבכירים עלולים להיחקר על-ידי הוועדה".

הם המשיכו וטענו לפסלותו בשל היותו מקורב לראשי המפלגות החרדיות, ולהשתייכותו לבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, ובשל העובדות על הועדה לפוסלו מלדון.

כאמור, הבוקר, השיב הרב מרדכי קרליץ וכתב: "עיינתי במכתבכם מיום כ"ה בתמוז התשפ"א (05.07.2021) ולא ראיתי כל סיבה לפסול עצמי מלכהן בוועדת החקירה. אני סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה כנטען במכתבכם, כי איני פועל בניגוד עניינים ומשוא פנים, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית".

"למעשה, מכתבכם הוא בגדר ניסיון לערוך מעין 'שימוע ציבורי', ודרישה לפרט את השקפת עולמי. אומר רק זאת, אין יסוד לטענה כי אני, כביכול, שולל מלכתחילה השתתפות בהילולת מירון".

"אמת, אני חבר בהנהלת דגל התורה והייתי מועמד מס' 117 ברשימת יהדות התורה לכנסת", כותב הרב קרליץ, "אך זהות פוליטית אין בה כדי לפסול חבר מכהונה בוועדת חקירה. אשר לטענה כי אנשים שונים המנויים במכתב הם חברים אישיים שלי – מבלי לקבוע בשל זה אם מי מהם עתיד בכלל להיות מוזהר על ידי ועדת החקירה, רמת ההיכרות שלי עם המנויים במכתב אינה מגיעה לכדי חברות ממש".

עוד כותב קרליץ: "אני סמוך ובטוח שאדע לעשות מלאכתי נאמנה ולמלא את השליחות שהטילה עלי נשיאת בית המשפט העליון ומתוך תקווה כי הוועדה תשכיל למצוא את הדרך הראויה כדי לאפשר את קיום האירוע לצד שמירה על הבטיחות.אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל בי או בפעולתי דופי, וכאמור איני רואה מקום לפסול את עצמי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים