שיתוף
תגובות
חדשות » הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א: "אם יכריחו ללכת לצבא – ניסע לחו"ל"
סערה בתקשורת
הרב הראשי אמר כי "כל החילונים האלה לא מבינים שבלי הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא" • "שבט לוי פטור מהצבא"
הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א | צילום: יעקב כהן

הרב הראשי הספרדי מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א התייחס הערב (שבת) בשיעור השבועי שלו לגזירת הגיוס . "שבט לוי פטור מגיוס לצבא. לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחוץ לארץ", אמר הראשון לציון לקהל השומעים.

"כל החילונים האלה לא מבינים שבלי הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא – החיילים מצליחים רק בזכות בני התורה", הוסיף הרב הראשי. "בלי התורה, בלי הכוללים ובלי הישיבות לא היה קיום, לא תהיה הצלחה, גם ככה לא תמיד הצבא מצליח… ראינו איך הצבא הצליח בשמחת תורה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על דברי הרב הראשי: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה״ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. ‏מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון שלו ב-X: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?"

גם במפלגת הציונות הדתית הגיבו על דברי הראשון לציון: "גיוס לצבא זו מצווה גדולה! מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי אלפיים שנות גלות לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי".

לפני כשבוע וחצי הבהיר שר הביטחון יואב גלנט כי "על כולם להיכנס מתחת לאלונקה. הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי, זה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי-ביטחוני עליון. עלינו לקחת דוגמה ולשאוב כוח, מן הלוחמות והלוחמים. זהו זמן לאחדות, זהו זמן לשותפות. עלינו, על כולנו, להגן על הבית. רק כך, יחד, נגיע לניצחון ונשמור על עוצמתה ואחדותה של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. לצערנו הגדול צבא שהוא מבוסס בכל כוחו נגד ה ותורתו. אין לנו רשות ללכת אליו!!!

  2. רק הבהרה.
    את הפסוק האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה אמר מלך ישראל משבט שכל כולו "לא" הלך לצבא אלא ישבו על משמרת התורה הקדושה ודרכה ניהלו את המלחמה האמיתית והוא זה שאמר לליברמנים ושאר רועי הצאן את הפסוק הנזכר.
    דע מה שתשיב.

    1. אמת ויציב. אגב הוא לא היה אומר לליברמנים ודומיהם להתגייס לצבא, שהרי הם כל כולם עצם מהותם הוא חילול ה' נורא שאין דוגמתו ולא יתרום ולו מעט מזעיר לצבא בשום פנים ואופן, כך מאמינים אנו בני מאמינים, אלא את הפסוק הנזכר דיבר ליהודים יראי שמים תמימים וקדושים שכולם יחד הלכו אכן לצבא שהיה בנוי ומושתת ביסודות התורה הקדושה, ובמקרה הזה אכן הייתה זו מלחמת מצווה במובן האמיתי שלה, ובאמונה תמימה וכנה שרק ה' ילחם לכם ואנו נעשה כפי שירונו מורי דרכינו משה עבד ה', ורק התורה והתפילות של אותם שנשארו ולא הגיעו יחד איתם היא שעמדה להם ואגב בכוונה תחילה לא רק הנשים הזקנים והילדים לא יצאו למלחמה אלא אף חלק מהגברים בגיל המתאים ללחימה, וזה כדי להראות את אמונתם התמימה בבורא עולם שאך בזכות התורה והמצוות ננצח במלחמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים