שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקשר האיראני באיטליה: "איש המוסד שנהרג היה אחראי על היחסים עם שירותי ביון זרים"
איש המוסד לשעבר שנהרג באסון השתייך ליחידה האחראית על הקשרים עם שירותי ביון ומודיעין זרים | התהפכות הסירה הייתה תאונה, אך חשפה את הפעילות החשאית
אגם מאג'ורה | צילום: למטייל

העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח מפי "גורם ביטחוני בכיר לשעבר" שביקש לא להזדהות, כי איש המוסד לשעבר שנהרג באסון הסירה באיטליה, השתייך ליחידה האחראית על היחסים החשאיים עם שירותי ביון ומודיעין זרים.

למרות שאיש המוסד כבר פרש משירות, הוא המשיך לשרת כ"איש מילואים" בארגון, והגיע יחד עם עמיתיו לאיטליה כחלק משיתוף פעולה בין ארגוני הביון של ישראל ואיטליה. על פי הדיווח בעיתון "המוסד והמודיעין האיטלקי משתפים פעולה בנושאים רבים בעלי עניין משותף, ביניהם המלחמה בטרור ואיסוף מידע על פרויקט הגרעין האיראני".

עוד מבחזית החדשות

עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי אף אחד מהניצולים לא החזיק בידיו מסמכי זיהוי. "הם אמרו שאיבדו אותם כשהסירה התהפכה", נכתב. לא זו בלבד, התובעים באיטליה אישרו כי המקומיים שהיו על הספינה, אמרו לחוקרים שלהם שהם עובדים ב"נשיאות מועצת השרים המקומית", שהיא מחלקה ממשלתית, בעוד הישראלים אמרו שהם חלק ממשלחת ממשלתית שהגיעה לביקור באיטליה.

בנוסף דווח בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" כי אנשי המוסד והמודיעין האיטלקי שהיו על הסירה שהתהפכה באגם מאג'ורה, פעלו למנוע מאיראן להשיג נשק אסטרטגי. בעיתון העריכו כי התהפכות הסירה, שבעקבותיה נהרגו איש המוסד לשעבר ושני קציני מודיעין איטלקים יחד אשתו הרוסייה של רב-החובל, הייתה תאונה. עם זאת, היא הובילה לחשיפת הפעילות החסויה.

אתמול דווח בעיתון "קוריירה דלה סרה" כי האזור רווי בפעילות של אוליגרכים רוסים, שמעורבים בהעברת מל"טים איראניים למוסקבה. על פי הדיווח, לישראל ולאיטליה עשוי להיות עניין במעקב אחר הפעילות הזו. שתי המדינות סיפקו פרטים מועטים על האירוע, שהתרחש ביום ראשון האחרון, אך התקשורת האיטלקית פרסמה דיווחים רבים שמהם עולה כי היה זה מפגש בין אנשי ביון משתי המדינות.

רב-החובל של הסירה, קלאודיו קרימאנטי, חשוד בהריגה, משום שעל כלי השיט היו 23 נוסעים בעוד שהיה מותר לו לשאת עד 15 נוסעים בלבד. "זו הייתה אפוקליפסה ב-30 שניות", אמר בחקירתו. "הסירה התהפכה מיד ונפלנו למים". בשל מזג האוויר הסוער, נקלעה הסירה לרוחות עזות במיוחד תחת ענן סופת רעמים, שבמקרים קיצוניים יכול אף לגרום לטורנדו. רב-החובל טען בחקירתו כי לא היו התראות לגבי מזג האוויר הצפוי.

על פי עדי ראייה, היאכטה התהפכה בתוך שניות ספורות, וארבעה מנוסעיה טבעו למוות. יתר הנוסעים התחילו לשחות לכיוון החוף, שהיה במרחק של כ-150 מטרים. בשלב זה, כמה בעלי כלי שיט שהספיקו להגיע לחוף החליטו לחזור למים ולנסות לסייע לניצולים, תוך סיכון חייהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים