שיתוף
תגובות
חדשות » הקשרים הכלכליים בין רוסיה לצפון קוריאה נחשפים: מזון תמורת נשק
בפנטגון טוענים כי הצליחו לשים את ידם על מידע שחושף כי רוסיה מעבירה לצפון קוריאה מזון וחומרי גלם ובתמורה היא מקבלת אמצעי לחימה להמשך הלחימה באוקראינה
נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און | צילום: Alexander Khitrov, שאטרסטוק

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי טען ביום חמישי כי לארצות הברית יש "מידע חדש" על כך שרוסיה מעבירה לצפון קוריאה מזון תמורת אמצעי לחימה לטובת המלחמה באוקראינה.

לדברי קירבי, כל עסקת נשק שתיסגר בין צפון קוריאה ורוסיה תהיה הפרה חמורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. אין זו הפעם הראשונה שבה ארה"ב האשימה את צפון קוריאה באספקת נשק לצבא רוסיה הנלחם באוקראינה ולשכירי החרב שהצרפו אליו. בצפון קוריאה הכחישו את הטענות וטענו שהן שקריות.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח, בנוסף למשלוחי המזון הרוסיים שקיבלה צפון קוריאה, הרוסים העבירו למדינה גם כספים, מטוסים מסחריים, סחורות וחומרי גלם.

הסנקציות הכבדות והימשכות הלחימה באוקראינה, אילצו את רוסיה לחפש חלופות נשק מתקדם במדינות אחרות בעולם, אחת מהן, היא כאמור צפון קוריאה.

הלילה ספגה רוסיה מכה נוספת בזירה האירופית, כאשר הפרלמנט הטורקי אישר את הצעת החוק שתאפשר לפינלנד להצטרף לברית נאט"ו, וכך תהפוך לחברה ה-31 בארגון.

האישור הטורקי מגיע כמעט שנה לאחר שנשיא פינלנד סאולי ניניסטה הכריז כי בכוונת מדינתו להצטרף למדינות נאט"ו. הפרלמנט הטורקי הוא האחרון מבין 30 מדינות ארגון האמנה הצפון-אטלנטית שאישר את חברותה של פינלנד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים