שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקרמלין: לא ברור האם פוטין יתמודד בבחירות 2024
ברקע המחלוקת לגבי המשך הלחימה באוקראינה, הקרמלין סירב להגיב האם הנשיא יתמודד בבחירות 2024 עם סיום כהונתו הנוכחית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

לאחרונה גוברת הביקורת על נשיא רוסיה וולדימיר פוטין על המשך הלחימה באוקראינה, הקרמלין אף סירב להגיב על השאלה, האם פוטין יתמודד בבחירות 2024 עם סיום כהונתו הנוכחית.

עוד מבחזית החדשות

בית הנבחרים ברוסיה הוסיף תיקון לחוקה ב-2009 , ובו קיבל את הצעתו של הנשיא להארכת כהונתו. עד אז הנשיא נבחר לשש שנים ולאורך של שתי קדנציות בלבד. התיקון שנכנס לתוקף החל מהבחירות הנשיאותיות בשנת 2012, סלל את דרכו של פוטין לקרמלין לקדנציה רביעית בתפקיד הנשיא.

איגור גירקין, מפקד לשעבר בכוחות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה טען כי העימותים בין בכירי ההנהגה ברוסיה הולכים ומתרבים ברקע הקשיים של הצבא הרוסי באוקראינה. לדברי גורקין "אם הייתי יודע לצייר, הייתי יוצר קריקטורה שמורכבת משני ראשים של הסמל הלאומי שלנו, שכל אחד מהם מנקר זה את זה." והוסיף: "הפילוג הולך וגדל".

עוד מבחזית החדשות

דבריו של גורקין אינם הסימן הראשון לכך שהבכירים הרוסים אינם מאוחדים לגבי גישתם ביחס למלחמה באוקראינה. רק לאחרונה טען יבגני פריגוז'ין, מנהיג "קבוצת וגנר", כי חייליו מתקשים להשיג הישגים בלחימה עקב התנהלות צבאו של פוטין. בראיון לתקשורת הממלכתית ברוסיה, טען פריגוז'ין כי חייליו אינם יכולים להתקדם בעיר ארטמובסק, מכיוון שצבא רוסיה עדיין לא פינה מבנים בשטחה.

בנוסף, מקורב לשעבר לפוטין טען כי "הנשיא הרוסי ימנה את היורש הנבחר שלו כבר השנה, במקום להסתכן בהפלתו". עוד הוא טען, כי פוטין יעדיף לוותר על השלטון, ולנהל משא ומתן על סיום המלחמה באוקראינה, וגם לא ישתתף בבחירות המתוכננות לשנת 2024.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים