ההתמודדות עם נגיף קורונה, היא אמנם ברמה הבריאותית אך יותר מכך ברמה הכלכלית. לאחר שמשרד האוצר הכריז על יותר מ-1,000,000 (!) דורשי עבודה, מאחר והעסקים שעבדו בהם קודם המשבר נסגרו בעקבות המצב, נראה כי הצעד הבא בשגרת קורונה ייצב את הכלכלה הישראלית.
בעקבות נתונים טובים בירידה בכמות החולים, ולאחר תחזית אופטימית זהירה, החלה הממשלה להפעיל את 'אסטרטגיית היציאה' ולהורות על חזרה לשגרה בעסקים ובמערכות החינוך בצורה מדורגת.
ביום ראשון שעבר נפתחו לפעילות מרכזי המסחר הפתוחים, והחנויות ברחובות, ובסוף השבוע הורחבו ההקלות והותרה פתיחה גם של חנויות אופנה, מספרות ומכוני קוסמטיקה שהיו סגורים בשל המצב.
בשל ההחלטה, לפני כיומיים נפתחו עשרות רשתות קמעונאות בהן רשתות ספרים, צעצועים, ציוד ספורט, חנויות למוצרי תינוקות, הנעלה ועוד. אך רשתות האופנה והביגוד הגדולות שממשיכות להוביל את המאבק לא פתחו את סניפיהן והודיעו כי יחזרו לפעילות ביום חמישי לאחר הסגר של יום העצמאות, בין היתר בכדי שהמשכורות של העובדים בחל"ת ישולמו על ידי המדינה.
כחלק מתוכנית היציאה מהמשבר, מתכוונים במשרד האוצר להודיע על פתיחת הקניונים וחזרתם לפעילות במהלך השבוע הבא. זאת, לאחר שביום ראשון שעבר נפתחו כאמור רק מרכזי המסחר הפתוחים והחנויות ברחובות.
בהנחה ופתיחת הקניונים תעבור בצורה מיטבית ולא תגרום למוקדי התפרצות נוספים, הדבר יתרום רבות לשיקום המשק הישראלי ולעזרה ליציאה מן המשבר, מאחר והקניונים מספקים מקומות עבודה רבים, וקיימות בו חנויות ורשתות רבות שיפתחו את שעריהן לציבור.
"יש אנרגיה חיובית מצד הלקוחות ומצד השוכרים. אני חושב שהחודש הבא יהיה חודש מצויין בפדיונות בהנחה שהציבור ימשיך להיות ממושמע והקורונה לא תיקח אותנו אחורה, והמשק ימשיך להפתח, המכירות יהיו גבוהות", אומר חי גליס, מנכ"ל קבוצת ביג. "זה שילוב של חודש וחצי שאנשים היו בבית ורוצים וגם צריכים לבצע קניות והרשתות שרוצות למכור. יש קולקציה של העונה החדשה שעוד לא עלתה למדפים ואני שומע שרשתות אופנה וגם רשתות אחרות מכינות מבצעים ללקוחות".
המבצעים שמתכננות הרשתות באים לאחר שהפסידו מכירות של חודש וחצי, צברו מלאי במרלו"גים ובחנויות ובתחום האופנה, מה שלא נמכר באותה עונה הופך למלאי עודף חסר ערך. בנוסף, חששו ברשתות כי לקוחות לא ימהרו להגיע לרשתות הלבשה, אך דווקא הימים האחרונים מלמדים כי הצרכנים מגיעים למרכזי הקניות.