שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקמת הממשלה: טרם הושגו הסכמות עם הציונות הדתית ויהדות התורה – נעם חתמו על הסכם
קשיים במו"מ
ההסכם בין סיעת נעם לליכוד כולל הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד רה"מ | ח"כ גפני זעם על ניסיון הליכוד להיפגש בנפרד עם ח"כ גולדקנופף, "לא מקובל עלינו"
ח"כ אבי מעוז ורה"מ המיועד נתניהו במעמד חתימת ההסכם

הסוף עדיין לא נראה באופק. הבוקר (ראשון) התחדש המשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה. נתניהו נפגש במהלך היום עם נציגי הסיעות שצפויות להרכיב את הקואליציה. נכון לרגע זה יש הסכמות עם עוצמה יהודית, ש"ס ונועם, אך עם יהדות התורה והציונות הדתית טרם הושגה התקדמות.

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', רמז בוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון ואמר כי "אנחנו נמצאים אחרי ניצחון ברור לימין במערכת הבחירות ובעיצומו של משא ומתן קואליציוני, בימים הקרובים תקום ממשלת ימין אמיתית".

גם המשא ומתן עם יהדות נמצא במבוי סתום, לאחר שגורמים במפלגה קבלו על כך שחלוקת התיקים למפלגה החרדית השנייה, ש"ס, מוגזמת ולא פרופורציונלית. צוותי המשא ומתן של הליכוד ניסו לקבוע פגישה עם נציג אגודת ישראל, יצחק גולדקנפף  בנפרד מנציג דגל התורה חבר הכנסת משה גפני. גפני זעם על המהלך והבביר כי "הפגישות הנפרדות ביהדות התורה לא מקובלות עלינו, אם נתניהו או הליכוד רוצים להיפגש, זה צריך להיות איתי ועם גולדקנופף ביחד".

עוד מבחזית החדשות

גם חברי הכנסת בליכוד מתוסכלים מכך שלא נותרו תיקים גדולים עבור בכירי הליכוד, למעט תיק הביטחון והחוץ. עיקר הביקורת במפלגה מופנית הפעם דווקא לאחראי המשא ומתן מטעם הליכוד, יריב לוין ולא לבנימין נתניהו. לטענת בכירי הליכוד לוין פועל כך בכוונה להחליש את הבכירים מתוך מחשבה על היום שאחרי עידן נתניהו.

חבר הכנסת דני דנון, שחפץ מאוד בתפקיד יו"ר הכנסת, הביע ביקורת חריפה על חלוקת התפקידים ואמר "אני מזהה אצל השותפים שלנו תאבון מוגבר, סיעה של 7 מנדטים מבקשת 4 ועדות בכנסת, ואני שואל את עצמי, על סמך מה? זה מעורר חוסר נוחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים