שיתוף
תגובות
חדשות » הקמת הממשלה: בכירים בממשל האמריקאי שוקלים להחרים את בן גביר
התערבות אמריקאית
האמריקאים טרם החלטו בעניינו של יו"ר עוצמת יהודית ח״כ איתמר בן גביר שלוטש עיניים למשרד לביטחון הפנים | בכירים בממשל כבר הביעו חשש מכניסתו לממשלה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית - ארכיון | צילום: מנהלת הר הבית

הבחירות בישראל וההכרעה הדמוקרטית מאחורינו, אך הממשל האמריקאי מביע הסתייגות מתוצאות הבחירות בישראל. עיקר החשש בוושינגטון הוא שחבר הכנסת איתמר בן גביר ימונה לשר בכיר בממשלה הבאה. 

כזכור, מספר ימים לפני הבחירות, הודיע יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר כי הוא חפץ להיות השר לביטחון פנים בממשלה החדשה שתקום. תפקיד מסוג כזה מחייב קשר רציף עם הממשל האמריקאי, ואם וושינגטון תחרים את בן גביר בתפקיד הזה, יהיה מדובר בצעד יוצא דופן וחסר תקדים. 

בארצות הברית טרם התקבלה החלטה רשמית בעניינו של בן גביר, מכיוון שהממשלה טרם הוקמה וטרם ידועה חלוקת התיקים בין השרים. אך בשיחות סגורות טענו בכירים אמריקאים כי עבודה משותפת עם בן גביר תהיה מורכבת. לפי שעה המסר היחיד אותו העביר הממשלה האמריקאי הוא שהם מצפים מישראל לכבד את זכויות המיעוטים. 

השר שימונה לביטחון הפנים, יצטרך לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון האמריקאי ועם ה-FBI כדי להחליף מידע ולשתף פעולה בנושאים שונים. השר לביטחון הפנים בממשלת ישראל הוא גם החוט המקשר בין הממשל האמריקאי לממשלת ישראל בנושאים ביטחוניים רגישים כמו הר הבית, מזרח ירושלים ועוד.

מתקדימי עבר עולה שהממשל האמריקאי הצר את צעדיהם של חברי כנסת ובכירים ישראלים שהתנהלותם לא מצא חן בעיני הממשל האמריקאי. נראה כי קיימת אפשרות שהאמריקאים לא ירצו להיפגש עם בן גביר וישללו את כניסתו לארה"ב, בפעם האחרונה ביקר בן גביר בארה"ב בשנת 1988 עם ויזה, אך לטענתו מאז לא הגיש בקשה לויזה חדשה. סביר להניח שאם היה מגיש בקשה היא היית נדחית על הסף, מאחר והוא הורשע בתמיכה בטרור, שהיא אחת העילות המרכזיות לפסילת בקשה לוויזה בארה"ב. 

יש לציין כי כשאריאל שרון התמנה לשר המסחר והתעשייה ב-1984, האמריקנים סירבו לשתף איתו פעולה בשל חלקו בטבח סברה ושתילה. גם השר רפי איתן היה פרסונה נון גרטה בארצות הברית עקב טענותיהם על חלקו בפרשת ג'ונתן פולארד, וכניסתו לארצות הברית נשללה עד סוף ימיו. 

הקהילייה הבינלאומית חוששת בעיקר משינוי הסטטוס קוו בהר הבית, בשל האפשרות שבן גביר יאפשר תפילת יהודים במקום זה. למרות שגם השר אורי אריאל עלה להר הבית, בן גביר עלול למשוך יותר תשומת לב ולהגביר את המתיחות הקיימת גם כך במזרח ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים