שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקונגרס האמריקאי תומך באוקראינה: אישר מענק בסך 45 מיליארד דולר
הנשיא זלנסקי, הודה לחברי הקונגרס על חבילת הסיוע לאחר שמוקדם יותר זה אושר בבית הנבחרים, וכעת היא תעבור לחתימת הנשיא ביידן: "תודה על התמיכה למען החופש שלנו"
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בפגישה בבית הלבן עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: GPT

בית הנבחרים בארה"ב אישר אמש (שישי) חבילת סיוע ביטחונית בסך 45 מיליארד דולר, כדי לתמוך באוקראינה במלחמתה עם רוסיה. הסעיף, הוא חלק מחבילת תקציב של  1.7 טריליון דולרים, להבטחת פעילות הממשל האמריקאי עד ספטמבר 2023. ביום חמישי אושרה הצעת החוק בסנאט, וכעת אושרה כאמור גם בבית הנבחרים. נותרה רק החתימה הסופית של הנשיא ג'ו ביידן. במקביל, הזהיר הנשיא זלנסקי את תושבי אוקראינה מפני אפשרות הגברת המתקפות הרוסיות בחג המולד, וביקש בהם להישמע לאזעקות ולהסתתר.

הנשיא אוקראיני הודה לבכירי הקונגרס בחשבון על אישור המענק, וכתב בחשבון הטוויטר האישי שלו "תודה לכם ארצות הברית על סיוע נוסף של 45 מיליארד דולר לאוקראינה. תודה על התמיכה הבלתי מעורערת למען החופש שלנו. זה נחוץ שנהיה זה לצד זה במלחמה מול רוסיה".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, הודה זלנסקי לנשיא ביידן על ההזמנה לבית הלבן "זה כבוד עבורי לבקר בארצות הברית, לנאום לעם ולקונגרס, להיפגש עם מנהיג מדינה, שעוזרת לנו להמשיך בלחימה ולנצח. ביקור זה הראה ששתי המדינות שלנו עומדות יחד לצד הדמוקרטיה והצדק. יוצרים את העתיד ביחד".

אישור המענק על ידי הקונגרס, מגיע לאחר שזלנסקי נשא בקונגרס נאום באנגלית, ואמר כי "אוקראינה לא נפלה היא חיה ובועטת". וטען בבית המחוקקים "הכסף שלכם אינו צדקה, זוהי השקעה בביטחון העולמי ובדמוקרטיה שאנחנו מנהלים באופן האחראי ביותר".

זלנסקי עדכן את חברי הקונגרס בהמשך התפתחות הלחימה, וציין את המאבק הקשה על העיר באחמוט. העיר, שנמצאת במחוז דונייצק הפכה לזירת עימות מרכזית בין צבא אוקראינה לצבא רוסיה. לדבריו של זלנסקי, הקרב על העיר עשוי "לשנות את מסלול המלחמה שלנו לעצמאות ולחופש".

ראש המודיעין הצבאי האוקראיני, קירילו בודאנוב, אמר אתמול ליורק טיימס, כי רוסיה ממשיכה ללחוץ על איראן לספק לה נשק עבור המלחמה. הוא טען כי בתמורה לסיוע של איראן, רוסיה מעניקה לה "ידע מדעי" עבור התעשייה הביטחונית שלה. לדברי בודאנוב, לא ידוע כמה רוסיה משלמת לאיראן על המל"טים שהיא קיבלה ממנה. עוד הוסיף בודאנוב כי איראן עדיין לא העבירה לרוסיה טילים בליסטיים, והיא גם "לא ממהרת לעשות זאת".

עוד מבחזית החדשות

אתמול, קרא פוטין לתעשיות הביטחונית במדינה להאיץ את קצב ייצור הנשק "כדי לעמוד בדרישות הצבא" עבור הלחימה באוקראינה. את הדברים אמר פוטין בביקור במפעל נשק בטולה, מדרום למוסקבה, עוד אמר פוטין, כי יש ללמוד מהניסיון שנצבר מהלחימה כדי לשפר את פיתוח הנשק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים