שיתוף
תגובות
חדשות » הקואליציה והאופוזיציה פעלו לעגן בפקודה מטכ"לית איסור הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל
אחדות יהודית
שיתוף פעולה בין הקואליציה והאופוזיציה יאסור הכנסת חמץ לבסיסים. "הפסח נשמר בצה"ל מדי שנה כמסורת ישראל מעל 3,300 שנה, באחדות נדירה ובשמחה – מיום הקמת צה"ל"
תגיות: ,
כל דיכפין | צילום: יח"צ

המלחמה על החמץ מגיעה לצה"ל: רגעים בטרם יתקדש עלינו חג הפסח, ועל רקע דרישת בג"ץ מצה"ל לנמק מדוע לא ניתן להכניס חמץ למתחמים סגורים ומוגדרים בתוך בסיסים, גובשה יוזמת חקיקה חדשה של 45 חברי כנסת, בשיתוף פעולה מפתיע בין האופוזיציה לקואליציה.

המהלך נועד לעגן בחקיקה את פקודת המטכ"ל בדבר האיסור להכניס חמץ לבסיסים.

בהצעת החוק נכתב: "חג הפסח נשמר בצבא ההגנה לישראל ונחוג מדי שנה כמסורת ישראל מעל 3,300 שנה, באחדות נדירה ובשמחה – מיום הקמת צה"ל"

"מפקדי צה"ל וחייליו לדורותיהם פועלים על פי פקודת המטכ"ל ככתבה וכלשונה, וזאת על פי מדיניות מוסכמת ומאוזנת של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון ז"ל יחד עם הרב הצבאי הראשי הראשון האלוף הרב שלמה גורן ז"ל".


עוד צוין בהצעת החוק כי על מנת לאפשר למפקדי צה"ל לשמר את ערכיו של הצבא כצבא יהודי, ואת המסורת החשובה הזו, מוצע לעגן את פקודת המטכ"ל כלשונה בחוק.

ההצעה הוגשה היום (רביעי) על ידי ח"כ שלמה קרעי מהליכוד ועליה חתמו חברי כנסת רבים ממפלגתו וממפלגות נוספות באופוזיציה, אולם הצטרפו ליוזמה גם יו"ר הקואליציה חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך מימינה, נירה שפק ומרב בן ארי מיש עתיד, שרן השכל מתקווה חדשה ומיכאל ביטון מכחול לבן.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ככל שתכפו בחוקים, מה שהיה מסורת…
    אנחנו נפסיק לקיים את המסורת.

    חוקים נועדו להשבר או כמו שאתם אוהבים לומר –
    ככל שיענוהו כן יחזק ויפרוץ.

    אבל אולי פשוט החילונים ישארו את פסח בבית והחרדים ישמרו את הגבול במקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים