שיתוף
תגובות
חדשות » הקבינט אישר: משלחת ישראלית תצא לקטאר להמשך המו"מ
מתקדמים לעסקה
המשלחת הישראלית חזרה מפריז • המתווה המוסכם בין הצדדים הובא לאישור הקבינט, במסגרתו: ישוחררו כ-40 חטופים בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה
ראש הממשלה בנימין נתיהו בישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב | צילום: אבי אוחיון - לע"מ

השיחות למשא ומתן התחדשו אתמול בפריז, ואמש פורסם המתווה המסתמן לעסקה חדשה בין ישראל לחמאס. קבינט המלחמה אישר במוצ"ש כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים להמשך המו"מ על עסקת חטופים בקטאר. מוקדם יותר, דנו בקבינט על הקווים המוסכמים במסגרת המתווה. בתום הפגישה אתמול הסכימו המתווכות על עקרונות העסקה: כמות וקטגוריות החטופים שישוחררו, והתמורה הישראלית.

על רקע המתווה, גורם מדיני בכיר אמר: "יש התקדמות משמעותית ובסיס מוצק לדיון, שממנו אפשר לצאת לבניית מרכיבי המשא ומתן ולהגיע להסכמות". בנוסף, גורם בכיר בממשלה העריך כי "אם זה המתווה שיוצג – הוא יאושר בממשלה".

המתווה המסתמן:

במסגרת המתווה שיוצג לקבינט המלחמה, ישוחררו כ-40 חטופים: ילדים, נשים, חיילות, מבוגרים וחולים. זאת בתמורה ל-6 שבועות של הפוגה בלחימה – לפחות יום אחד על כל חטוף שישוחרר. בנוסף, ישוחררו מאות אסירים "קלים" ו"כבדים", הרבה פחות ממה שרצה חמאס בתחילה; ותחול פריסת כוחות מחודשת ברצועה, ומעבר של נשים וילדים לצפון הרצועה.

במקביל, בכיר חמאס מחמוד אל-מרדאוי טען בערוץ אל-מיאדין הלבנוני: "עד לרגע זה לא קיבלנו מהמתווכים הקטארים והמצרים שום מידע על מה שנידון אתמול בפריז ולא ידוע לנו אם פרטי ההצעה החדשה תואמים את דרישותינו ואת האינטרסים של עמנו. לא נדחוף לשום עמדה – אלא אם היא תשיג את האינטרסים שלנו".

בנוסף, גורם בחמאס לבנון אמר לתקשורת הערבית: הסכמנו בשלב הראשון לשחרור של כ-40 חטופים ישראלים שאינם חיילים – בתמורה לשחרור 15 אסירים פלסטינים עם עונשים כבדים ומחלות כרוניות – על כל חטוף ישראלי שישוחרר. לדבריו, יהיה יום הפוגה על כל חטוף, בנוסף לשבוע של הפוגה לפני תחילת יישום ההסכם".

אותו מקור הוסיף כי הם מתעקשים גם על הכנסה משמעותית של סיוע הומניטרי, לרבות אוהלים לכל האזורים ברצועת עזה, בנוסף להסכמה לחזרת העקורים לבתיהם בצפון הרצועה.

מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה נתניהו התייחס למגעים – ולפעולה ברפיח: "אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי החמאס ברפיח. לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במו"מ. בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה".

על רקע המשא ומתן והאפשרות לכניסה לרפיח, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (שבת) הערכת מצב בצפון רצועת עזה, ואמר למפקדים: "אנחנו בימים גם של משא ומתן על שחרור החטופים, לא יודע להגיד לאן זה יתפתח, יש מי שעוסק בזה, אנחנו עוסקים בלחימה. מאמץ הלחימה הוא אפקטיבי למשא ומתן לשחרור חטופים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים