שיתוף
תגובות
חדשות » הקאנצלר בישראל: לא תהיה מעורבות צבאית באוקראינה
בארבע עיניים
אחרי מסיבת העיתונאים והביקור ביד ושם, הקאנצלר הגרמני ישב לפגישה סגורה עם עם ראש הממשלה בנט. "לא נתערב צבאית במלחמה, זהו תפקיד נאט"ו"
נפתלי בנט, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

אחרי שקיימו מסיבת עיתונאים משותפת ואחרי שביקר ביד ושם כמקובל בביקורים של מנהיגים זרים, קאנצלר גרמניה אולף שולץ שעורך ביקור בזק בישראל, ישב לשיחה עם ראש הממשלה בנט בארבע עיניים, במהלכה דנו שני המנהיגים בעיקר בכל הקשור למחמת רוסיה- אוקראינה, ובשאלה האם להתערב בלחימה ועד כמה ניתן להעמיק את ההתערבות, הישראלית והגרמנית גם יחד.

לצד זאת, גורמים בכירים בישראל שבים ואומרים כי ישראל נזהרת מלהביע עמדה חד משמעית בכל הקשור לנעשה באוקראינה, ומעדיפה להיות גורם מאזן ומתווך "בשקט, ולא בכלי התקשורת". בנט ושולץ שוחחו ככל הנראה גם על האפשרות כי ישראל תהווה גורם מתווך בין הצדדים, ועם זאת שררה תמימות דעים בין שני המנהיגים כי אין להתערב צבאית במלחמה.

בנט אמר כי שוחח ארוכות עם הקנצלר על המצב באוקראינה. "זה ביקור קצר בשל הנסיבות, אבל אתה התעקשת לבוא", אמר בנט לקנצלר.

"החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המו"מ, עוד לא מאוחר לכך", ציין. בנט שוב בחר שלא לגנות את רוסיה: "מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה, שלחנו ציוד הומניטרי רב: שלושה מטוסים עם 100 טון ציוד, רובו רפואי, אנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

שולץ נשאל על המדיניות ההססנית של ישראל ואמר כי "אסור להמעיט מהסכנה הכרוכה במלחמה". על הגישה של גרמניה למשבר באירופה הבהיר: "הקו שלנו ברור: אנו לא תוקפים צבאית, זה חל על נאט"ו. לא תהיה מעורבות צבאית, זה לא נכון במצב הנוכחי".

עוד הוסיף המנהיג הגרמני כי אנו תומכים במגוון אפשרויות הקיימות כספית ומוצרים. זאת ההחלטה שקיבלנו וזה מה שאני יכולים לעשות כרגע". לדבריו, "הסנקציות השפיעו. זה אומר שהתחלנו לפעול בגישה הנכונה – זו העקשנות והזהירות שאנו צריכים לשמור עליה כרגע. כולנו מסכימים שלא ייתכן שירדפו אנשים"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים