שיתוף
תגובות
חדשות » הצעת חוק תחייב לוחיות רישוי ורישום במאגר ממשלתי של כלים דו גלגליים
ימנע תאונות?
משרד התחבורה מקדם הצעת חוק שתחייב את בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים להתקין מספר רישוי על הכלי שברשותם, ולרשום אותו במאגר בעלות של 50 שקלים
קורקינטים חשמליים | צילום: freepik

משרד התחבורה מקדם הצעת חוק ועל פיה קורקינטים ואופניים חשמליים יחויבו להתקין מספר רישוי, ויירשמו במאגר שיוקם במשרד התחבורה. הולכי הרגל בגוש דן ובערים אחרות ברחבי הארץ כבר כמעט התרגלו למציאות שבה הם נתונים לסכנה כמעט יום-יומית מאופניים ודו-גלגליים שרוכבים באלימות על המדרכה. אך הצעת החוק עשויה למנוע את התאונה הבאה.

מדובר בהצעה שעלתה עוד בימיו של השר לשעבר ישראל כץ ב-2018. בפברואר אשתקד, משרד התחבורה בראשות השרה לשעבר מרב מיכאלי קבעו שיוצבו מספרי רישום על כל הכלים בין אם הם שיתופיים או פרטיים, אך היוזמה נתקעה בעיקר בשל הבחירות החמישיות שעצרו תהליכי חקיקה רבים.

עוד מבחזית החדשות

אתמול עברה בקריאה טרומית הצעתה של שרת התחבורה הנוכחית, מירי רגב, המקדמת בימים אלו את מרבית הפעולות שביקשה מיכאלי להעביר עם תוספות מסוימות. לפי ההצעה הנוכחית, לא רק שכלי דו גלגלי יחויב במספר רישום בעלות של 50 שקלים, אלא הוא יירשם במאגר לכלים אלו שיוקם במשרד התחבורה בעלות של מאות אלפי שקלים. במשרד התחבורה טענו כי הרישום יהיה חד פעמי ולא שנתי וייעשה באתר האינטרנט של המשרד. לשם כך יעשו שינויים בתקנות הקיימות ויפיצו הוראות המסדירות את הסוגייה.

על פי ההצעה החדשה, הרישום של הכלי יעשה על ידי בעל הכלי מול משרד הרישוי במקרים שבהם הוא ירכוש אותו מיבואן באופן עצמאי, ממשווק כלים או יעביר בעלות של כלי ישן בין שני בעלים. בנוסף, כפי שמוגדר היום החברות להשכרת כלים מיקרו-מובילטי ירשמו את כליהם מול משרד הרישוי.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, עלות פיתוח התוכנה להסדרת הרישום יעמוד על 600 אלף שקלים והיא תהיה מוכנה תוך תשעה חודשים מהיום. התוכנית עדיין לא התייחסה לסוגיית ביטוח החובה של בעלי כלים אלו.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "ריבוי התאונות והפציעות מחייב אותנו להגביר את ההרתעה מביצוע עבירות ולייעל את אפשרות האכיפה. אני פונה לרוכבים, רוכבות ומשתמשי הדרך, הקפידו על התנהגות זהירה, בטוחה ואדיבה וסעו בזהירות".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים