שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעת חוק: שלילת אזרחות ממחבלים וגירושם
הקואליציה העתידית מציעה לשלול אזרחות ולגרש מחבלים שקיבלו תקבול כספי מהרשות הפלסטינית, על פשעיהם | הצעה נוספת מבקשת להרחיק מחבלים ממקום הפיגוע
ח״כ אבי דיכטר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

השבוע הגישו חברי הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) אורית סטרוק (הציונות הדתית) ופורום "בוחרים בחיים" שהוקם על ידי משפחות שכולות ופצועי פעולות איבה, הצעת חוק שקוראת ל"ביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור מעשה טרור"  על פי ההצעה, תישלל אזרחותו הישראלית של מי שקיבל משכורת מהרשות הפלסטינית בגין מעשה טרור אותו ביצע.

כיום מאפשר החוק לשלול אזרחות מאדם שהורשע בביצוע פיגוע או מעשה טרור, אך מחייב להשאיר אותו במעמד כלשהו, לרוב תושבות, שמאפשר לו להישאר בתחומי מדינת ישראל. אם החוק יעבור, יוכל שר הפנים לשלול את האזרחות או את מעמד התושבות ממחבלים ולגרש אותם בלי להתחשב בקיומה של אזרחות חלופית. 

עוד מבחזית החדשות

הצעת חוק נוספת הוגשה על ידי חה"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) גם היא, בשיתוף עם פורום "בוחרים בחיים", המבקשת להרחיק מחבלים ממקום הפיגוע ומקרבה פיזית למשפחות הנפגעים. כזכור, בעלה של חברת הכנסת שלום הר-מלך נרצח בשנת 2003 בפיגוע שבו נפצעה גם חברת הכנסת ועוד חברי כנסת נוספים, בהם יו"ר מפלגתה איתמר בן גביר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.

לדברי חה"כ סון הר מלך "המציאות בה נפגעי טרור עתידים לפגוש את המחבלים שרצחו את יקיריהם חופשיים ומחייכים בכל הליכה לסופר, לקניון או לבית הכנסת, היא בלתי נתפסת ודורשת שינוי מיידי". עוד אמרה הר מלך "דינם של מחבלים נתעבים הוא מוות או גירוש מהמדינה, אך לכל הפחות יש לבצע בינתיים את החלת החוק הבסיסי הזה". 

מאחר וחברי הכנסת של הקואליציה המיועדת כבר ביקשו פטור מחובת הנחה, כדי לאפשר הליך חקיקה מזורז, לארבע הצעות חוק טרם הקמת הממשלה, צפויה חה"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי) לבקש פטור עבור הצעת חוק זו כבר ביום ראשון הקרוב. בפורום "בוחרים בחיים" מקווים שהחוק יעבור עד 4 בינואר, יום לפני שחרורו הצפוי של כרים יונס שרצח את רב"ט אברהם ברומברג בנובמבר 1981, כשעשה את דרכו הביתה מהבסיס ברמת הגולן. 

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. זה המינימום.לא יאומן 74 שנה ולא קם עדיין חוק כזה.מדהים ומזעזע.מחכה לעונש מוות שיעבור בעזרת השם ושנזכה גם לראותו מתממש

  2. זה בקשה מינימלית ממי שבא מתחילה להרוג יהודי רק בגלל שהוא יהודי אנחנו צריכים להפסיק לדאוג לטרוריסטים ולהתחיל לדאוג לאזרחינו מעניין לראות האיך המחנה המכנה עצמו ממלכתי יצביע וכן מר ליברמן שדרש בעצמו את החוק הזה בעבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים