שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעת חוק בליכוד: בנט ולפיד לא ייקברו בחלקת גדולי האומה
ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד יוזם חקיקה שעשויה למנוע מראש ממשלת המעבר יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שלל הטבות להן זוכים ראשי ממשלה לשעבר
בנט ולפיד במליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד הגיש הצעת חוק שעשויה לשלול מראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שלל הטבות להן זוכים ראשי ממשלה לשעבר. על פי הצעת החוק שהוא מקדם, ראש ממשלה שכיהן בתפקיד פחות משנתיים, לא יהיה זכאי  להטבות וזכויות המגיעות בחוק לראשי ממשלה לשעבר.

נכון להיום קובע החוק כי ראש ממשלה ויו"ר כנסת לשעבר זכאים לזכויות והטבות שונות מכוח הדין והנוהג. לדוגמה פקודת מס הכנסה קובעת כי "תשלומים, שירותים, וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה או לראש הממשלה לשעבר או לשאירו בקשר למילוי תפקידו כראש ממשלה למעט משכורת וקצבה פטורים ממס.

עוד מבחזית החדשות

תקנון הכנסת קובע בסעיף 24 ב' כי אם ראש הממשלה לשעבר נפטר תקיים הכנסת ישיבה לזכרו ותכבד את זכרו בקימה. כמו כן יש לראשי ממשלה לשעבר זכאות לאבטחה על פי קביעת גורמי הביטחון המוסמכים. הם מקבלים חלקת קבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל ועוד.

בהצעת החוק מסביר חבר הכנסת ואטורי כי  "לאחרונה נקלענו למצב חדש שבו תפקיד ראש הממשלה הפך לנושא לסחיטה פוליטית, ולו עבור כהונה לזמן קצר, כדי לזכות לתהילת עולם בהמשך ואפילו לזכות ולהיקבר בחלקת גדולי האומה. כדי למנוע מצב זה, מוצע לקבוע בחקיקה, כי ראש ממשלה לשעבר ויו"ר כנסת אשר כיהנו תקופה הקצרה מ- 24 חודשים לא יהיו זכאים לכל זכות, שירות, תשלום או טובת הנאה בקשר למעמדם לשעבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים