שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים תעלה מחר להצבעה במליאה
הצעת החוק עברה בוועדה בקריאה שנייה ושלישית, ותעלה מחר להצבעה במליאה למרות שנציגת היועמ"שית התנגדה לכך | הצעת החוק היא של יו"ר הקואליציה אופיר כץ
יו"ר הקואליציה אופיר כץ

היום (שלישי) עברה בקריאה שנייה ושלישית, הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים, בוועדה המשותפת לוועדת הכנסת והפנים. ההצעה תעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת. במהלך הדיון, הבהירה נציגת היועצת המשפטית לממשלה כי יש מניעה משפטית לחקיקה.

הצעת החוק, שהוגשה על ידי יו"ר הקואליציה חה"כ אופיר כץ, קובעת כי שר הפנים יוכל לשלול את אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית. כמו כן, יגורש המחבל לשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון או לרצועת עזה. הצעת החוק עברה בחודש שעבר בקריאה ראשונה, ומחר תובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

עוד מבחזית החדשות

הצעת החוק קובעת כי קבלת כספים מהרשות הפלסטינית, מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות ולכן תוכל מדינת ישראל לגרש אותו לשטחי הרשות. שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. בנוסף לשר הפנים, שלילת האזרחות והגירוש יאושרו על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים. שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

במהלך הדיון, טענה נציגת היועצת המשפטית לממשלה, ראש תחום ייעוץ במשרד המשפטים אביטל שטרנברג, כי יש מניעה משפטית לחקיקת החוק, בעקבות הסעיף בחוק כי ראיה מהרשות הפלסטינית לא תוכל לסתור את השתייכות המחבל אליה. מטרת סעיף זה היא למנוע מצב שבו הרשות, ששלחה את המחבל לבצע את הפיגוע ומתגמלת אותו על כך, תייצר אישורים פיקטיביים כדי שהמחבלים יוכלו להישאר בשטח ישראל.

יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ, אמר בדיון כי "האחריות למנוע את הפיגוע הבא היא עלינו, לא על אף משפטן" וכי "מי שמתכוון להתנגד למה שאנחנו מביאים פה, אחרי מכלול האיזונים שעשינו, מוזמן להסביר את זה למשפחות השכולות ולעם ישראל. הדם הזה שנשפך, הכאב העצום הזה, מלווה אותי כל הזמן, ואני מרגיש מעומק הלב שלי שחוקים כאלו, הם השליחות האמיתית שלנו כנציגי ציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים